Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z

Kaufland w świecie Minecraft – kolejny krok w kierunku generacji Z
Kaufland uruchomił własny, wirtualny świat w grze Minecraft, łącząc rozrywkę i zakupy w nowatorski sposób. Projekt skierowany m.in. do pokolenia Z stanowi element strategii obecności marki w przestrzeni gamingowej. Inicjatywa pokazuje, jak nowoczesny handel detaliczny może funkcjonować w dynamicznym, interaktywnym środowisku wirtualnym, odpowiadając na potrzeby i oczekiwania cyfrowych konsumentów.
O autorze
1 min czytania 2025-05-19

Kaufland jest jedną z pierwszych sieci z branży retail, która wkroczyła do wirtualnego świata Minecraft, oferując graczom wyjątkową możliwość doświadczenia cyfrowej rzeczywistości, w której zakupy i rozrywka przenikają się w innowacyjny sposób. Stworzony świat nie tylko wiernie odwzorowuje rzeczywiste sklepy sieci, ale także wzbogacony jest o interaktywne i kreatywne elementy, które angażują użytkowników oraz inspirują do odkrywania nowych form zakupowych doświadczeń. W ten sposób Kaufland redefiniuje podejście do handlu detalicznego w wirtualnym uniwersum Minecraft.

– Tworząc przestrzeń Kaufland w tak popularnej grze jak Minecraft budujemy most między światem fizycznym a cyfrowym, prezentując naszą markę w atrakcyjny i nowoczesny sposób. To kolejny krok w kierunku innowacyjnych działań komunikacyjnych, które pozwalają nam dotrzeć do młodszych odbiorców poprzez odpowiednie dla nich kanały. Co istotne, integracja treści edukacyjnych w środowisku gamingowym umożliwia przekazywanie wiedzy poprzez mechanizmy grywalizacji, co zwiększa zaangażowanie i sprzyja trwałemu zapamiętywaniu kluczowych wartości – mówi Marta Rumak, dyrektor Pionu Digital w Kaufland Polska.

Marka Kaufland jest już obecna w świecie gier na platformach takich jak Roblox, GTA, Animal Crossing czy League of Legends. Minecraft stanowi uzupełnienie wcześniejszych działań, będąc jednocześnie przykładem otwartości na nowe trendy cyfrowe i sposoby dotarcia do młodszych grup docelowych. Dzięki takim inicjatywom Kaufland skutecznie odpowiada na potrzeby pokolenia Z – grupy silnie obecnej w przestrzeni wirtualnej, ceniącej autentyczność, angażującą narrację i doświadczenia immersyjne.

Zdjęcie główne: mat. pras.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj