– Niedoskonałe pod względem wyglądu, ale nadal tak samo smaczne i bogate w składniki odżywcze jak ich idealne odpowiedniki – tak można scharakteryzować naszą nową linię owoców i warzyw Naturalsi, którą wprowadziliśmy do oferty. Zdecydowaliśmy się na ten krok, ponieważ zarówno wspieranie polskich producentów, jak i przeciwdziałanie marnowaniu żywności są naszej sieci bardzo bliskie. Owoce i warzywa, które odbiegają od ideału, często nie są wybierane przez klientów lub co gorsza lądują w koszu. Chcemy odwrócić ten trend i przekonać ich, że stworzone przez samą naturę, mniej idealne w kształcie owoce i warzywa, są w 100% smaczne – komentuje Wojciech Szczepanowski, dyrektor Departamentu Zakupu Owoce i Warzywa w Kaufland Polska.
Linia Naturalsi obejmuje siedem produktów – buraki, marchew, pietruszkę, seler, ziemniaki, a także gruszki i jabłka. Produkty są dostępne w stałej ofercie we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce.
Zobacz również
Najwięcej marnujemy w domu
Z badań IOŚ-PIB oraz SGGW w ramach projektu PROM wynika, że w Polsce marnujemy prawie pięć milionów ton żywności, z czego aż 60 proc. pochodzi z gospodarstw domowych*. Dużą rolę w ograniczeniu skali tego zjawiska ma więc edukacja. W ostatnim czasie sieć Kaufland w ramach współpracy z Too Good To Go wprowadziła na kaszy kuskus i bulgur marki K-Classic specjalne oznaczenie, które przypomina klientom o tym, że produkty oznaczone datą „najlepiej spożyć przed” mogą być dobre po upływie wskazanego terminu. W kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!” Kaufland promował także dokładnie przemyślane zakupy, kupno produktów na wagę i odpowiednie przechowywanie artykułów, dzięki czemu klienci w prosty sposób mogą ograniczyć ilość marnowanej żywności.
* ios.edu.pl/aktualnosci/jaka-jest-skala-marnotrawstwa-zywnosci-w-polsce-wyniki-badan-projektu-prom
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]