K-pop to gatunek muzyczny, który powstał w Korei Południowej. Łączy on takie elementy jak dance-pop, ballada popowa, electropop, hip-hop, rock, jazz, pop opera, współczesny rhythm and blues czy muzyka klasyczna. Ten styl muzyczny jest szczególnie popularny wśród młodych ludzi, dlatego zaczęły to zjawisko wykorzystywać w swoim kampaniach marketingowych. Przykładem jest marka CCC, która przygotowała cały K-POP Tour.
Modę na K-pop postanowiła wykorzystać też marka Kaufland, która zaprosiła do współpracy południowokoreański zespół JXENM. Grupa złożona z czterech wokalistek przygotowała piosenkę „Watch out for the K”, w której śpiewa o produktach dostępnych w sieci Kaufland (w tym markach własnych retailera), a w teledysku promowany jest także program lojalnościowy Kauflandu.
Zobacz również
Nie bez znaczenia jest w tej kampanii podkreślana litera „K”, która nawiązuje zarówno do K-popu, jak i nazwy marki. Litera pojawia się też w nazwach serii produktów: K-Classic, K-Favourites, K-Bio i K-take it veggie.
– Uwaga, uwaga! W Kauflandzie królują nasze marki własne – zawsze w wysokiej jakości i zawsze w naprawdę niskich cenach – i zyskują fanów nie tylko wśród naszych klientów. Spójrz na dziewczyny z K-popowej grupy, które z gracją zachwycają się swoimi ulubionymi produktami naszych marek własnych! A Ty masz już swoich ulubieńców? Wpadnij… tanecznym krokiem do Kauflandu i „check it out!” – czytamy na stronie sklepu.
– K-pop ma bardzo zaangażowaną społeczność fanów, szczególnie w mediach społecznościowych. Dlatego przy tworzeniu piosenki i wideo bardzo ważne było dla nas włączenie wielu elementów K-popu, takich jak język koreański. Dzięki chwytliwym dźwiękom, niezwykłej scenerii i energetycznej choreografii, nasz film jest szczególnie odpowiedni dla TikToka – wyjaśnia Michael Lüttgen, dyrektor zarządzający w Kaufland Marketing International.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Działania reklamowe Kauflandu prowadzone są głównie w internecie i mediach społecznościowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyświetl ten post na Instagramie
PS Trackvertising, czyli jak teledysk staje się reklamą
Muzyka i marketing to zgrany duet. Nieraz za sukcesem reklamy stoi właśnie chwytliwa melodia. Czasem jednak krótki spot z muzyką w tle to za mało, by na długo wpisać się w świadomość odbiorców. Dlatego marki sięgają po trackvertising, zacierając granice między reklamą a teledyskiem.
PS 2 Kaufland wprowadza usługę K-Scan w kolejnych marketach
Po pozytywnym przyjęciu usługi K-Scan przez klientów Kaufland wdraża nowoczesne rozwiązanie do samodzielnego skanowania produktów w kolejnych marketach.