Fot: PlayStation Polska
„Każdy tata jest półbogiem”
Ważnym elementem gry God of War Ragnarök jest relacja Kratosa z jego synem Atreusem. I była nią już w poprzedniej części gry, tj. po prostu God of War. Nic dziwnego zatem, że PlayStation postanowiło wykorzystać ten wątek w swoim spocie reklamowym „Każdy tata jest półbogiem”. Marka poszła jednak dalej, określając każdego tatę mianem półboga. To również jest nawiązaniem do gry, gdyż rzeczony Kratos jest właśnie… półbogiem.
Choć spot jest niezwykle krótki, tj. trwa zaledwie 30 sekund, to media i gracze szybko podłapali temat. Reklama prezentuje jak ważnym w życiu każdego młodego mężczyzny, jest jego ojciec. Jest to o tyle istotne, że coraz więcej młodych ojców chce zacieśniać relacje ze swoimi dziećmi. Na przekór dotychczasowemu modelowi tzw. ojca nieobecnego, powstałego w rewolucji przemysłowej.
Zobacz również
God of War Ragnarök z największą liczbą nominacji
Tytuł okazuje się również sukcesem komercyjnym. W serwisie Metacritic gra otrzymała 94 pkt od graczy i trafiła na szczyt brytyjskiej listy sprzedaży. Ponadto God of War Ragnarök nominowano do 10 nagród The Game Awards i ma szansę otrzymać tytuł gry roku.
Rekord poprzedniej części nie został jeszcze pobity (23 mln sprzedanych kopii), ale tytuł jest na dobrej drodze, aby go pobić. Z pewnością jest to obecnie jedna z najciekawszych pozycji na rynku konsol. Zarówno pod względem rozgrywki, jak i marketingu.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na kilka dni przed premierą „God of War: Ragnarök” Sony prezentuje zabawną reklamę z gwiazdorską obsadą. Ben Stiller jako terapeuta w stroju Kratosa adresuje rodzicielskie porady do Johna Travolty i LeBrona Jamesa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W nowym spocie promującym „God of War: Ragnarok” pojawił się duet znany z animowanego serialu dla dorosłych. Rick i Morty wcielają się w role Kratosa i Atreusa, aby przypomnieć o nadchodzącej premierze gry.