KFC postanowiło szczególnie wyróżnić swojego najwierniejszego fana – Borysa – który od 6 stycznia 2019 roku jako swoje zdjęcie profilowe miał ustawiony obrazek z kubełkiem marki. Popularna sieć postanowiła więc podchwycić pomysł i… zmieniła swoje zdjęcie profilowe na zdjęcie Borysa.
Na odzew internautów nie trzeba było długo czekać – post udostępniono ponad 5 tysięcy razy, zareagowało na niego blisko 50 tysięcy użytkowników, a niemal 7,5 tysiąca zostawiło komentarze. Osoby komentujące podejrzewały nawet ingerencję hakerską, ale KFC prędko uspokoiło, że wszystko to było sprytnie zaplanowaną akcją – jeszcze tego samego dnia bowiem pojawił się kolejny post, wyjaśniający całą akcję – krótki, ale ważny dla KFC – „Dzięki Borys”.
Zobacz również
Za pomysł i kreację kampanii odpowiada agencja McCANN Worldgroup.
PS
Specjalnie na zeszłoroczne święta KFC przygotowało wyjątkowy komiks stworzony z najciekawszych historii fanów marki opowiadanych w sieci w ciągu całego 2019 roku. Wspomnienia gości restauracji KFC ubrane zostały w kolor i kreskę przez jednych z najlepszych rysowników młodego pokolenia w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing