„La Isla de las Tentaciones” (pol. „Wyspa pokus”) to hiszpański reality show, w którym pięć par wyjeżdża na rajską wyspę, aby właśnie tam przetestować swój związek i wierność partnera. Najnowsza kampania fast foodu KFC we Francji opiera się na przerobionej wersji jednego z odcinków programu, w której główne role zaczynają odgrywać McDonald’s, Burger King i właśnie KFC.
W viralowym nagraniu, które w pierwotnej wersji jest fragmentem programu, widać dwoje ludzi w intymnej sytuacji, podczas gdy nagranie z całego zajścia ogląda partner jednego z nich. Na potrzeby kampanii FKC, twarze bohaterów zasłonięto logo trzech wspomnianych fast foodów. Przekaz jest jasny: Burger King i KFC nawiązały współpracę, a McDonald’s, dotychczas piastujący najwyższą lokatę wśród restauracji typu fast food, zostaje odstawiony na boczny tor.
Zobacz również
I rzeczywiście: tą nietypową strategią wykorzystującą viral KFC chce pokazać, że wraz z Burger Kingiem stworzyło nowe danie „BFF Burger”. Ponosząc minimalne koszty związane wyłącznie z niewielkimi pracami graficznymi, zrealizowano kampanię, która skutecznie zapadła w pamięć internautów na całym świecie, zwłaszcza tych na co dzień śledzących poczynania uczestników „La Isla de las Tentaciones”.



– To kreatywne przejęcie viralowego wideo idealnie uchwyciło ducha tej bezprecedensowej współpracy między dwiema tradycyjnie konkurującymi markami. Wykorzystując potężny wpływ kultury masowej i wplatając tę kulturę w DNA obu marek, stworzyliśmy autentyczną kampanię, która znalazła oddźwięk u szerokiej publiczności – mówi Stéphane Gaubert, CCO w Havas Paris.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Za realizację kampanii odpowiada agencja Havas France.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: lbbonline