Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Jak zamienić ruch w social mediach na realne zakupy? Poznaj wnioski z badania 23 tys. konsumentów.

DOŁĄCZ

KFC France przerabia viralowe wideo, promuje współpracę z Burger Kingiem i żartuje z McDonald’s

KFC France przerabia viralowe wideo, promuje współpracę z Burger Kingiem i żartuje z McDonald’s
Sposób na wyjątkową kampanię reklamującą współpracę dwóch fast foodów? Viralowe nagranie przerobione tak, aby nie tylko wspomnieć o nowym projekcie, ale przy okazji zażartować z konkurencji.
O autorze
1 min czytania 2025-03-27

„La Isla de las Tentaciones” (pol. „Wyspa pokus”) to hiszpański reality show, w którym pięć par wyjeżdża na rajską wyspę, aby właśnie tam przetestować swój związek i wierność partnera. Najnowsza kampania fast foodu KFC we Francji opiera się na przerobionej wersji jednego z odcinków programu, w której główne role zaczynają odgrywać McDonald’s, Burger King i właśnie KFC.

W viralowym nagraniu, które w pierwotnej wersji jest fragmentem programu, widać dwoje ludzi w intymnej sytuacji, podczas gdy nagranie z całego zajścia ogląda partner jednego z nich. Na potrzeby kampanii FKC, twarze bohaterów zasłonięto logo trzech wspomnianych fast foodów. Przekaz jest jasny: Burger King i KFC nawiązały współpracę, a McDonald’s, dotychczas piastujący najwyższą lokatę wśród restauracji typu fast food, zostaje odstawiony na boczny tor.

I rzeczywiście: tą nietypową strategią wykorzystującą viral KFC chce pokazać, że wraz z Burger Kingiem stworzyło nowe danie „BFF Burger”. Ponosząc minimalne koszty związane wyłącznie z niewielkimi pracami graficznymi, zrealizowano kampanię, która skutecznie zapadła w pamięć internautów na całym świecie, zwłaszcza tych na co dzień śledzących poczynania uczestników „La Isla de las Tentaciones”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– To kreatywne przejęcie viralowego wideo idealnie uchwyciło ducha tej bezprecedensowej współpracy między dwiema tradycyjnie konkurującymi markami. Wykorzystując potężny wpływ kultury masowej i wplatając tę kulturę w DNA obu marek, stworzyliśmy autentyczną kampanię, która znalazła oddźwięk u szerokiej publiczności – mówi Stéphane Gaubert, CCO w Havas Paris.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Havas France.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: lbbonline

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS: Rozpikselowana uczta! McDonald’s partnerem „Minecraft: Film”