Super Bowl to niekwestionowane święto reklamy. Co roku czas antenowy podczas finałowego meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim wykupują znane, międzynarodowe marki i emitują swoje spoty przygotowane z tej okazji. Tym razem jednak to wydarzenie będzie zgoła inne niż dotychczas. A wszystko to z uwagi na panującą pandemię koronawirusa.
Koncern Anheuser-Busch ogłosił, że po raz pierwszy od 1983 roku nie przygotuje reklamy marki Budweisera na Super Bowl. Podobną decyzję podjęła firma Kia Motors America, która od ponad dziesięciu lat reklamowała się podczas najważniejszego sportowego wydarzenia roku w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz również
Budweiser zapowiedział, że pieniądze na zakup czasu antenowego zostaną przekazane na kampanie edukacyjne związane ze szczepieniami przeciw Covid-19 – o czym marka poinformowała szerzej w stworzonym z tej okazji spocie, upamiętniającym wytrwałość Amerykanów podczas pandemii koronawirusa
Marka Kia poinformowała natomiast, że środki, które miały zostać przeznaczone na reklamę podczas Super Bowl, zostaną przekazane na rozszerzenie działalności charytatywnej na rzecz amerykańskiej młodzieży. Szczegółowe informacje na ten temat brand ogłosi 4 lutego br.
Z reklamowania się podczas tegorocznego Super Bowl zrezygnowały również Coca-Cola oraz Pepsi. Przedstawiciele pierwszej marki przyznali, że podjęli taką decyzję, „aby mieć pewność, że inwestujemy pieniądze w odpowiednie zasoby w tych bezprecedensowych czasach”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pepsi zaś nie do końca rezygnuje z tegorocznego Super Bowl – marka zamiast emisji reklamy, będzie sponsorować tzw. Halftime Show podczas finałowej przerwy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Sprawdźcie, które reklamy z ubiegłorocznego Super Bowl podbiły serca ekspertów.
PS2
Pod koniec marca 2020 roku koncern Coca-Cola wydał oficjalne oświadczenie, w którym poinformował o zawieszeniu wszelkich działań reklamowych do odwołania w związku z pandemią koronawirusa.