Autorzy raportu zwracają uwagę, że wspomniane wyniki mają charakter sezonowy.
W 2024 roku internetowy handel nie wzmocnił swojej pozycji w sprzedaży detalicznej. Mimo że wartość e-handlu w listopadzie wzrosła o ponad miliard złotych w porównaniu z październikiem (o 16,7%), to w ujęciu rocznym spadła o 6%. Z drugiej strony handel detaliczny ogółem zanotował wzrost o 3,4% rok do roku. Wspomniana sytuacja sprawia, że w 2024 roku wzrost wartości e-sprzedaży w listopadzie (miesiąc do miesiąca) był procentowo najniższy od pięciu lat.
Zobacz również

Jak zauważa Małgorzata Zienkowska, ekspertka e-commerce z Krajowej Izby Gospodarczej, największy wzrost procentowy odnotowano w kategorii „Żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (ponad 31%). Jednak w ujęciu rocznym wyniki tej kategorii były gorsze o 31 mln zł w porównaniu z listopadem 2023 roku.

Drogo, drożej, najdrożej – Allegro. Książkowy przykład odklejki
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spadki w ujęciu rocznym dotknęły też kategorie takie, jak: „Tekstylia, odzież i obuwie” (minus 89 mln zł) oraz „Prasa, książki i wyspecjalizowane sklepy” (minus 103 mln zł). Stosunkowo niewielkie zmiany nastąpiły w kategoriach: „Farmaceutyki, kosmetyki i sprzęt ortopedyczny” (ok. 12 milionów mniej niż rok temu), a także „Meble, RTV i AGD” (2 miliony więcej niż w listopadzie 2023 r.).

Jedynie dwie kategorie zanotowały wyraźny wzrost rok do roku: „Pozostałe” (o 145 mln, +17,8%) i „Pojazdy samochodowe, motocykle i części” (o 38 mln, +84,6%).
Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w listopadzie 2024 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.
Zdjęcia: raport Krajowej Izby Gospodarczej „E-handel w listopadzie 2024”