Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Jak zamienić ruch w social mediach na realne zakupy? Poznaj wnioski z badania 23 tys. konsumentów.

DOŁĄCZ

KIG: E-handel w lutym 2025. Stabilizacja przed wiosennym boomem?

KIG: E-handel w lutym 2025. Stabilizacja przed wiosennym boomem?
Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w lutym 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 95,851 mld PLN. Okazały się one o 6,0% niższe niż w styczniu oraz o 0,1% wyższe niż w lutym roku 2024.
O autorze
1 min czytania 2025-03-27


KiG szacuje, że 74,8% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 71,696 mld PLN. Była ona o 6,0% niższa niż w styczniu i o 0,6% wyższa niż przed rokiem.

Sezonowy spadek, ale 5,2-proc wzrost rok do roku

Obroty w e-handlu w lutym 2025 roku stanowiły 9,0% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (71,696 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,453 mld PLN. Były one o 7,4% mniejsze niż w styczniu. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 5,2% wyższe niż przed rokiem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Polski e-handel pozostaje na stabilnym kursie, z typowymi dla początku roku, sezonowymi wahaniami. W lutym odnotowaliśmy 7,4- procentowy spadek wartości w porównaniu do stycznia, co jest naturalnym trendem – konsumenci zazwyczaj zwalniają po świątecznym i noworocznym szale zakupowym. Jednak najważniejsza informacja to wzrost sprzedaży online o 5,2% rok do roku, co świadczy o stabilnym rozwoju i potwierdza, że początek 2025 roku jest najmocniejszy od ponad 5 lat.

Największym motorem wzrostu okazała się kategoria pojazdy samochodowe, motocykle i części, która według szacunków KIG urosła aż o 284% r/r. To imponujący wynik, pokazujący rosnące zainteresowanie zakupami motoryzacyjnymi w sieci. Pozostałe kluczowe segmenty pozostają w fazie stabilizacji, czekając na pierwsze oznaki wiosennego ożywienia, które w e-handlu często oznacza nowe kampanie sprzedażowe i zwiększoną aktywność konsumentów – tłumaczy ekspertka Cross-border.pl, Małgorzata Zienkowska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w lutym 2025 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.

Grafiki: mat. pras.

PS KiG: e-handel w styczniu 2025