KiG szacuje, że 74,8% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 71,696 mld PLN. Była ona o 6,0% niższa niż w styczniu i o 0,6% wyższa niż przed rokiem.
Zobacz również
Sezonowy spadek, ale 5,2-proc wzrost rok do roku
Obroty w e-handlu w lutym 2025 roku stanowiły 9,0% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (71,696 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,453 mld PLN. Były one o 7,4% mniejsze niż w styczniu. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 5,2% wyższe niż przed rokiem.

– Polski e-handel pozostaje na stabilnym kursie, z typowymi dla początku roku, sezonowymi wahaniami. W lutym odnotowaliśmy 7,4- procentowy spadek wartości w porównaniu do stycznia, co jest naturalnym trendem – konsumenci zazwyczaj zwalniają po świątecznym i noworocznym szale zakupowym. Jednak najważniejsza informacja to wzrost sprzedaży online o 5,2% rok do roku, co świadczy o stabilnym rozwoju i potwierdza, że początek 2025 roku jest najmocniejszy od ponad 5 lat.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Największym motorem wzrostu okazała się kategoria pojazdy samochodowe, motocykle i części, która według szacunków KIG urosła aż o 284% r/r. To imponujący wynik, pokazujący rosnące zainteresowanie zakupami motoryzacyjnymi w sieci. Pozostałe kluczowe segmenty pozostają w fazie stabilizacji, czekając na pierwsze oznaki wiosennego ożywienia, które w e-handlu często oznacza nowe kampanie sprzedażowe i zwiększoną aktywność konsumentów – tłumaczy ekspertka Cross-border.pl, Małgorzata Zienkowska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w lutym 2025 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.
Grafiki: mat. pras.