TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

KIG: E-handel w lutym 2025. Stabilizacja przed wiosennym boomem?

KIG: E-handel w lutym 2025. Stabilizacja przed wiosennym boomem?
Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w lutym 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 95,851 mld PLN. Okazały się one o 6,0% niższe niż w styczniu oraz o 0,1% wyższe niż w lutym roku 2024.
O autorze
1 min czytania 2025-03-27


KiG szacuje, że 74,8% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 71,696 mld PLN. Była ona o 6,0% niższa niż w styczniu i o 0,6% wyższa niż przed rokiem.

Sezonowy spadek, ale 5,2-proc wzrost rok do roku

Obroty w e-handlu w lutym 2025 roku stanowiły 9,0% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (71,696 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,453 mld PLN. Były one o 7,4% mniejsze niż w styczniu. Spadek miał charakter sezonowy. Wyniki okazały się o 5,2% wyższe niż przed rokiem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Polski e-handel pozostaje na stabilnym kursie, z typowymi dla początku roku, sezonowymi wahaniami. W lutym odnotowaliśmy 7,4- procentowy spadek wartości w porównaniu do stycznia, co jest naturalnym trendem – konsumenci zazwyczaj zwalniają po świątecznym i noworocznym szale zakupowym. Jednak najważniejsza informacja to wzrost sprzedaży online o 5,2% rok do roku, co świadczy o stabilnym rozwoju i potwierdza, że początek 2025 roku jest najmocniejszy od ponad 5 lat.

Największym motorem wzrostu okazała się kategoria pojazdy samochodowe, motocykle i części, która według szacunków KIG urosła aż o 284% r/r. To imponujący wynik, pokazujący rosnące zainteresowanie zakupami motoryzacyjnymi w sieci. Pozostałe kluczowe segmenty pozostają w fazie stabilizacji, czekając na pierwsze oznaki wiosennego ożywienia, które w e-handlu często oznacza nowe kampanie sprzedażowe i zwiększoną aktywność konsumentów – tłumaczy ekspertka Cross-border.pl, Małgorzata Zienkowska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w lutym 2025 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej.

Grafiki: mat. pras.

PS KiG: e-handel w styczniu 2025