TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

KiG: e-handel w styczniu 2025

KiG: e-handel w styczniu 2025
Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, w styczniu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 101,969 mld PLN. Okazały się one o 16,4% niższe niż w grudniu 2024 roku oraz o 5,5% wyższe niż w styczniu roku 2024.
O autorze
1 min czytania 2025-03-10

KIG szacuje, że 74,8% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 76,273 mld PLN. Była ona o 17,0% niższa niż w grudniu 2024 i o 6,1% wyższa niż przed rokiem.

Obroty w e-handlu w styczniu 2025 roku stanowiły9,1% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (76,273 mld PLN) i osiągnęły wartość 6,941 mld PLN. Były one o 25,9% mniejsze niż w grudniu 2024 roku. Wyniki okazały się jednak o 9,4% wyższe niż przed rokiem.

Rok 2025 rozpoczął się z udziałem e-handlu w całkowitej sprzedaży detalicznej na poziomie 9,1% (w roku 2024 była to wartość mniejsza o 9,4%), co równocześnie oznacza najlepsze wyniki w tym sektorze od 5 lat. E-handel rośnie zatem w widoczny sposób, a jak zauważa Małgorzata Zienkowska, ekspertka Cross-border.pl, dynamiczny rozwój i wyraźne zmiany w nawykach zakupowych konsumentów zwiastują przełomowy rok dla handlu cyfrowego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Autorzy raportu KiG odnotowali rekordowe wzrosty w sektorze żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, w których sprzedaż online wzrosła aż o 43,6% r/r. Choć sektor ten nadal generuje stosunkowo niewielkie obroty w kanale cyfrowym, jego dynamiczny rozwój to wyraźny sygnał, że Polacy coraz chętniej kupują produkty spożywcze online. Co ważne – ten wzrost nie wynikał z sezonowości, co daje nadzieję na długoterminową zmianę nawyków konsumenckich.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jednocześnie poniżej 20% spadł udział e-commerce w segmencie książek, prasy i sprzedaży specjalistycznej. To pierwszy tak niski wynik od 2022 roku, a wspomniany spadek wykracza poza standardowe wahania sezonowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co ciekawe, z raportu KiG za styczeń 2025 roku wynika, że polscy konsumenci wciąż chętnie wydają pieniądze na artykuły z obszaru RTV/AGD, farmaceutycznego, fashion oraz meblowego. Okazuje się, że zanotowano wzrost wartości w ujęciu rocznym w tym aspekcie pomimo tradycyjnych korekt sezonowych

Więcej informacji na temat handlu online w Polsce w styczniu 2025 roku można znaleźć w raporcie Krajowej Izby Gospodarczej

źródło: KIG, opracowanie: Dominika Mizerska

PS KIG: e-handel w grudniu 2024