Audyt
Serio, profesjonalne badanie Twojej strony internetowej jest najważniejszym punktem wyjściowym w celu optymalizacji, i jak najlepszej monetyzacji witryny. Wielu wydawców jest przekonanych o swojej bezbłędności i słusznej strategii działania. Obiektywna ocena z zewnątrz pozwoli spojrzeć na całość obiektywnie i zdiagnozować dotychczasowe problemy. Czasem pojawiają się zaskakujące wyniki, a Wydawcy są wręcz zdziwieni, że wcześniej na takie rozwiązanie nie wpadli. Warto spojrzeć na stronę internetową oczami użytkownika, tego jak się po niej porusza, z jakich narzędzi korzysta.
Strona główna to tylko 5% ruchu
Strona główna jest kluczowa jedynie dla wielkich portali. Jako drobniejszy wydawca, musisz skupić się na podstronach swojego serwisu, z których pochodzi 95% przychodu. W myśleniu o monetyzacji witryny absolutnie nie zapominaj o podstronach – one są ważniejsze niż strona główna.
Zobacz również
Ze skrajności w skrajność, czyli nie wolno przesadzać
Wydawcy stron internetowych lubią przesadzać. Jeżeli strona internetowa nie zarabia tak jak powinna, to właściciele, potrafią tak „nawrzucać” reklam, pop`upów automatycznego video, żeby przypadkiem internauta nie przegapił. Nie przegapi! Ale włączy adblocka (między czasie porządnie się zdenerwuje) lub po prostu ucieknie i nie wróci. W przeciwną stronę też nie ma co przesadzać. Ograniczenie reklam do minimum też jest kiepskim rozwiązaniem. Szanse na kliknięcie w reklamę spada wtedy… do minimum. Google poleca zamieszczać na stronie 3 jednostki reklamowe. Są najskuteczniejsze.
Poznaj swojego użytkownika
Wielki pop-up na stronie głównej kiepsko się klika? Zastanów się, jakie czynności Użytkownik podejmuje na stronie najczęściej? Jeśli np. ruch strony kumuluje się na forum, może tam będzie bardziej odpowiednie miejsce na reklamę?
Podnieść wartość publikowanych treści
Jakość prezentowanych treści naprawdę ma znaczenie. I nie chodzi wyłącznie o merytorykę. Prosty, zrozumiały przekaz, atrakcyjny i angażujący Użytkowników jest najlepszy. Najcenniejszy. Nie za długi, aby nie znudzić Użytkownika i nie za krótki, aby przy 3 reklamach nie zajmowały one większej powierzchni niż tekst. Nie walcz o każdą odsłonę, zaangażowanie jest ważniejsze i przekłada się na wyższe stawki. Zarówno dla użytkowników, jak i potencjalnych reklamodawców, to co publikujesz na swojej stronie jest istotne. Wysoka jakość sprawi, że obie grupy będą chętniej wracać. A konwersja zwiększać…
Suszonki miesiąca: top 21 kreacji października 2024 [PRZEGLĄD]
Walcz z ad-blockiem
Wydawcy stron poniekąd sami zachęcają internautów do blokowania reklam. Irytujące pop-upy, automatycznie uruchamiane video z dźwiękiem, reklamy na cały ekran z tajemniczo ukrytym przyciskiem zamknięcia. Stonowane, odpowiednio dobrane reklamy będą o wiele skuteczniejsze i przyjemniejsze dla internautów. I na pewno podniosą zyski z witryny internetowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Skorzystaj z pomocy profesjonalistów
Jeżeli chcesz zwiększyć przychody z reklam na Twojej witrynie, skorzystaj z wsparcia od firmy, która profesjonalnie zajmuje się monetyzacją stron internetowych. Nie tylko zbada i zoptymalizuje twoje reklamy, ale sprawi, że witryna będzie bardziej przyjazna dla użytkownika. Będzie również potrafiła wskazać dotychczasowe błędy oraz zasugerować rozwiązania. I co najważniejsze, pozwoli na zwiększenie przychodów ze strony internetowej nawet o 250%. Jedną z najkorzystniejszych sposobów na monetyzację serwisu jest programmatic. Metoda handlu reklamami na zasadzie aukcyjnej. Zdecydowanie zwiększa ona precyzję reklam (większe dopasowanie do użytkownika) i przychody z reklam na stronie.
Nie zapominaj o social mediach
Nasi eksperci z OptAd360 – którzy na co dzień zajmują się monetyzacją serwisów internetowych – potwierdzają, że na wielu stronach 90% ruchu pochodzi z SM. Warto zadbać o tę część promocji, atrakcyjne zdjęcia i treści – to one w ogromnej mierze kierują ruch na naszą stronę, w szczególności podstrony. O nich też trzeba pamiętać (patrz punkt 2.).
Wielu wydawców zastanawia się, co może jeszcze zrobić aby zwiększyć przychody osiągane ze swojej strony. Najczęściej okazuje się, że nie trzeba robić wielu nowych rzeczy, tylko zoptymalizować to, co robiło się dotychczas. Warto wspomóc się profesjonalnym Partnerem.
autor:
Jarosław Wisłocki, OptAd360.com