Przez najbliższy miesiąc sklep internetowy Decathlon w Belgii oraz salony w Namur, Gandawie i Evere zmieniają szyldy na „Nolhtaced”.
Zobacz również
Dlaczego? Ponieważ chcemy zostać Twoim klientem. Przynieś swój sprzęt sportowy, którego sam już nie używasz, odkupimy go od Ciebie i uszczęśliwimy nim kogoś innego! – wyjaśnia Decathlon Belgium.
Zmieniając nazwy sklepów, sieć zachęca klientów, aby korzystali z usługi odsprzedaży i dawali drugie życie produktom. Firma zobowiązuje się do naprawy używanych sprzętów, aby następnie umożliwić innym klientom zakup wysokiej jakości produktów objętych gwarancją po niższej cenie. Tym samym firma chce zmniejszyć swój szkodliwy wpływ na środowisko i zredukować ilość odpadów.
Co istotne, klienci mogą odsprzedać produkty różnych marek – nie tylko rzeczy zakupione w Decathlon. Z promocji wyłączone są stroje kąpielowe, bielizna, skarpety i kaski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wyświetl ten post na InstagramieSłuchaj podcastu NowyMarketing
Osoby, które chcą odsprzedać swoje używane sprzęty sportowe, mogą samodzielnie sprawdzić ich ceny za pomocą symulatora dostępnego na stronie internetowej sklepu. Ostateczna cena zostanie ustalona przez upoważnionego pracownika po sprawdzeniu ogólnego stanu przedmiotu.
Po oddaniu starego sprzętu, klienci otrzymają bony do wykorzystania w sklepach Decathlon – można nimi zapłacić za nowe lub używane produkty. Kupony są ważne przez dwa lata.
Na pierwszy rzut oka ta zmiana nazwy może wyglądać na zwykłą inicjatywę marketingową, ale naszym celem jest przede wszystkim, aby usługa odsprzedaży była znana jak największej liczbie osób – powiedział Arnaud de Coster, szef działu produktów używanych w Nolhtaced Belgia.
Zdaniem Decathlon, w minionym roku udało się zebrać ponad 17 tys. używanych produktów w Belgii, a najczęściej odsprzedawane rzeczy to rowery dziecięce, rowery górskie i sprzęt fitness, a także odzież i obuwie.
W Polsce usługa 2nd Life, umożliwiająca odsprzedaż produktów, którym dano drugie życie, ruszyła w 2021 roku.
PS
Do zakupu rzeczy z drugiej ręki zachęca też IKEA w kampanii „The Life Collection 2022”. Sieć prezentuje używane meble wraz z prawdziwymi powodami, dla których produkty opuściły dotychczasowy dom.