Przedstawiamy Wam Facebook Analytics, który pomaga zbierać informacje o użytkownikach w Twojej witrynie, reklamie Facebook Ads oraz na stronach fanpage.
Czym jest Facebook Analytics?
To bezpłatne narzędzie do mierzenia ruchu dostępne z poziomu przeglądarki komputerowej oraz aplikacji mobilnej. Dowiesz się dzięki niemu m.in. o tym:
Zobacz również
- jak odbiorcy korzystają z Twoich stron i aplikacji,
- z jakich źródeł użytkownicy przechodzą dalej i czy zachodzą z tego powodu jakieś konwersje,
- jakie dane demograficzne wyróżniają Twoich odbiorców,
- jakie nowe sposoby interakcji zachodzą między różnymi grupami osób a źródłami zdarzeń.
Aby korzystać z Facebook Analytics, konieczny jest zaimplementowany piksel na stronie internetowej. Narzędzie to jest elementem konta reklamowego Facebooka.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Pełny obraz Twoich klientów
Wielokanałowość i funkcjonalność – to główne założenia Facebook Analytics. Wśród dostępnych funkcji znajdziemy tutaj m.in.:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Lejki sprzedażowe – pomogą nam dowiedzieć się, co użytkownicy musieli zrobić na stronie, aby ostatecznie doszło do konwersji. Można je budować dowolnie, w zależności od klienta. Dzięki nim możemy jasno stwierdzić, w jakim momencie użytkownicy opuszczają naszą stronę i nie dokonują konwersji. Ważne, że w każdej chwili jesteśmy w stanie zobaczyć, w którym etapie lejka sprzedażowego rezygnują oni z podejmowania dalszych kroków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Kohorty – pozwalają na mierzenie odsetka osób podejmujących dwa określone działania jednocześnie. Przykładowym zestawem działań mogą być: wyświetlenie strony i rejestracja w formularzu.
Pomiar retencji na przestrzeni czasu – pomaga nam w uzyskaniu dokładnych informacji (dzień, tydzień, miesiąc) na temat tego, po jakim czasie od pierwszej wizyty nasi klienci wracają na naszą witrynę.
Wartość relacji z klientem – czyli zbiór informacji o tym, ile dane grupy wydają na przestrzeni czasu oraz pomysły na to, jak znaleźć nowe sposoby zwiększenia przychodu.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Segmentacja użytkowników – można dokonywać jej na podstawie różnych zdarzeń, danych, informacji o urządzeniu oraz innych niestandardowych informacji. Otrzymane dane możemy dostosowywać do swoich własnych kryteriów lub skorzystać z gotowych propozycji szablonów.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Analiza wielokanałowa – daje możliwość tworzenia dowolnych grup składających się z Twoich stron. Dotyczy ona również zaawansowanych statystyk dla Instagrama (aktualnie w fazie testów beta).
Nakładanie – to zależność między tym, ile osób odwiedza witrynę firmy, a ile zostawia komentarze na fanpage’u. Odpowiedź na to i inne pytanie znajdziesz w raportach dotyczących nakładania się.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Warto spróbować
Zdecydowaną zaletą Facebook Analytics jest to, że w jednym miejscu możesz znaleźć informacje dotyczące interakcji klientów z Twoją firmą w witrynie, aplikacjach, na Facebooku i z udziałem botów. Nie ma również żadnego limitu liczby rejestrowanych zdarzeń, a do opisywanych zdarzeń możesz użyć aż do 25 parametrów (co powinno w zupełności wystarczyć do mierzenia nawet kont większych firm).
Facebook Analytics korzysta z zaawansowanego mechanizmu uczenia maszynowego w celu analizy i monitorowania danych. Dzięki temu pozwala oszczędzić czas i szybciej podejmować działania.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.
Facebook Analytics to narzędzie dające duże możliwości rozwoju w kwestii analityki prowadzonych stron i komunikacji zewnętrznej. Warto zwrócić również uwagę na prostotę tego narzędzia, które niemalże w całości można bardzo intuicyjnie poznać. W razie potrzeby możemy zajrzeć do przygotowanego FAQ.
Źródło screenów: analytics.facebook.com/blog/
Autor:
Kamil Leśniak
marketing specialist w DevaGroup. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.