Specyfika Twittera wyróżnia go jako narzędzie niezwykle żywe. Podchwycone komunikaty istnieją na nim na krótki czas, potem stają się przedawnione. Kiedyś uważano, że jest to narzędzie tylko dla dziennikarzy i do przeglądania bieżących wiadomości. Warto jednak pamiętać, że jest to medium, na którym znajdziemy kluczowe organizacje, decydenckich ekspertów oraz przede wszystkim polityków, którzy żywnie wymieniają się swoimi poglądami. Komunikując się poprzez Twitter możemy, więc dotrzeć ze swoim przekazem bezpośrednio do decydentów, co może pomóc nam w zaistnieniu w przestrzeni medialnej i nie tylko. Eksperci agencji Procontent przedstawiają kilka wskazówek, jak dotrzeć do tego wąskiego grona.
Tagowanie stakeholderów
Zobacz również
Chcąc, aby nasze komunikaty docierały do sprecyzowanych organizacji, instytucji, czy kluczowych osób warto skorzystać z tagowania. Aby zrobić to skutecznie i ominąć limit ograniczających nas 280 znaków potrzebujemy formy graficznej. Najlepiej, gdy przesłany obraz podbija treść naszego komunikatu poszerzając kontekst wypowiedzi. Następnie na załączonej grafice oznaczamy interesujące nas osoby, czy media. Wówczas każdy z otagowanych dostanie dedykowane powiadomienie, które przekieruje go do naszego tweeta. Jest to narzędzie szczególnie przydatne, podczas budowania naszej pozycji i zbierania jakościowych obserwujących.
Tworzenie wątków
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
To, że mamy do dyspozycji maksymalnie 280 znaków, nie oznacza, że nie możemy tworzyć rozbudowanych komunikatów edukacyjnych. Tworzenie wątków składających się z wielu tweetów dodawanych w kolejności nie tylko ułatwi przekazywanie dłuższych wiadomości, ale pozwoli na zwiększone dotarcie tweeta. Algorytm Twittera działa w taki sposób, że automatycznie promuje wątki, czyli „thready” dając im szansę na zaistnienie na stronie głównej odbiorców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Z punktu widzenia odbiorcy jest to forma bardzo przystępna do obcowania, bo gromadzi wszelkie najważniejsze informacje na dany temat w jednym miejscu, dodatkowo nawet jeżeli tylko jeden tweet pojawi się na timelinie użytkownika, to wchodząc w niego automatycznie widzimy wszelkie inne zawarte w wątku, co zdecydowanie zwiększa zasięg naszych postów – podkreśla Kacper Zarembski, konsultant Procontent Communication.
Zbieranie insightów
Chcąc budować zaangażowanie naszych obserwujących musimy być stroną nieustannego dialogu. Zabieranie głosu w sprawach powiązanych z naszą tematyką jest wskazane. Pozwala to na zaistnienie wśród kluczowych mediów i ekspertów. Dodatkowo w ten sposób możemy zyskać sprecyzowanych odbiorców, których interesuje tematyka pokrewna do tej, którą my oferujemy. Zwiększa to naszą widoczność i pozwala na docieranie do szerszych wyspecjalizowanych grup.
Live tweeting
Idealnym sposobem na zwiększenie aktywności na naszym koncie jest relacjonowanie naszych wydarzeń na żywo. Robimy to poprzez publikację krótkich i zwięzłych komunikatów w postaci wypowiedzi kluczowych dla nas postaci. Oprócz sprawozdawania naszych wewnętrznych spotkań, czy konferencji, warto rozważyć relacjonowanie branżowych wydarzeń, które zahaczają o naszą tematykę. Posty w formie cytatów wraz z oznaczeniem istotnych osób mają szansę stać się viralowe i podchwycone poprzez podawanie dalej oraz cytowanie. Dodatkowo, skrojone eksperckie wypowiedzi wywołują wszechobecną dyskusję, która zwiększa naszą obecność na portalu.
Bądź obecny
To tylko kilka sposobów, które mogą pomóc firmom docierać do kluczowych dla nich decydentów. Biorąc pod uwagę specyfikę twittera warto pamiętać, że jest to medium nieustannej komunikacji. Jeśli chcemy być na nim widoczni powinniśmy publikować treści jak najczęściej, codzienna komunikacja jest tu wskazana. Planowanie tweetów z dużym wyprzedzeniem jest w przypadku tej platformy bezcelowe, gdyż trzeba wziąć pod uwagę fakt, że nasze treści muszą być aktualne i dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości.