Festiwalowe kina w najpopularniejszych polskich kurortach tętnią życiem i przyciągają codziennie tłumy widzów spragnionych spędzania wspólnego czasu przed dużym ekranem. Na sopockim molo, zakopiańskich Krupówkach oraz w Giżycku – polskiej stolicy żeglarstwa – ustawiają się kolejki przed wejściem do strefy kina i pysznego popcornu przy jednoczesnym zachowaniu zasad dystansu społecznego i innych środków bezpieczeństwa. Seanse filmowe wyświetlane w pięknych okolicznościach przyrody, przy szumie morza, u podnóża gór czy oglądane z własnego jachtu okazują się idealnym sposobem na udany letni wieczór. Rekordy frekwencyjne padły podczas seansów filmów: „Joker”, „Palm Springs”, „Sherlock Holmes” i „Zimna wojna”. Najdłuższy wakacyjny festiwal filmowy w Polsce BNP Paribas Sopot-Zakopane nie zwalnia tempa – zapewni filmowe przeżycia do końca wakacji.
Kolejne 31 dni festiwalowych emocji
W sierpniu we wszystkich festiwalowych kurortach bezpłatne seanse startują pół godziny wcześniej niż w lipcu: Sopot – 21:30, Zakopane – 21:00 oraz Giżycko – wtorki i środy o 21.00. Projekcje odbywają się codziennie na sopockim Molo oraz na Placu Niepodległości przy zakopiańskich Krupówkach, a we wtorki i środy w giżyckiej Ekomarinie, gdzie filmy można oglądać również z zacumowanych jachtów, ponieważ ścieżka dźwiękowa dostępna jest na pokładzie dzięki festiwalowej częstotliwości radiowej 87,7 MHz. Filmy, w ramach repertuaru podzielone na dni tematyczne, bawią i wzruszają, ale również uwrażliwiają i prowokują do myślenia. Drugą połowę festiwalu rozpoczęły 1 sierpnia „Córki dancingu”, prezentowane w ramach niedzielnego cyklu Kobieta z kamerą. W kolejnym tygodniu, w dzień dedykowany kobietom po obu stronach kamery, będzie można obejrzeć „Babyteeth” – film opowiadający historie nastolatki, której w pewnym momencie sprawy wymykają się spod kontroli. Pod hasłem Siła muzyki, w festiwalowe poniedziałki, pojawią się rozśpiewany „La La Land”, biograficzna „Whitney” i głośne „Narodziny gwiazdy” z Lady Gagą i Bradleyem Cooperem. We wtorkowym cyklu Otwarci na świat na widzów czeka z kolei obsypany nagrodami „Moonlight”, ponadczasowa opowieść o poszukiwaniu swojego miejsca na świecie, a wśród środowych zdobywców Oscarów pojawi się m.in. „Parasite” pokazujący niesamowitą chęć walki o poprawę własnego losu. Piątki ze Storytel to ekranizacje dzieł literackich (m.in. „Sherlock Holmes”, „Dziewczyna z pociągu” i „Tajemniczy Ogród”), natomiast w soboty zatytułowane Komedie, komedie widzów będą bawić m.in. „Dżentlemeni” z Hugh Grantem w roli cwanego i dowcipnego dziennikarza oraz trzymający w napięciu film „Na noże”, gdzie w rolę detektywa wcielił się świetny Daniel Craig. Repertuar na każdy dzień sierpnia, wraz z opisem poszczególnych pozycji, jest dostępny na stronie: https://kinoletnie.pl/repertuar. W wersji online festiwalu można również obejrzeć udostępniony bezpłatnie film otwarcia „Home – S.O.S. Ziemia!”, a także epokowe perły światowej kinematografii: filmową kompilację najważniejszych dzieł francuskich pionierów kina braci Lumière, etiudy młodych studentów polskich szkół filmowych oraz wyjątkowy przegląd kina amatorskiego z przestrzeni stu lat.
Zobacz również
Razem z kinem naprawiamy świat
W XIV edycji festiwalu głośno wybrzmiewa apel o przemianę świata. Wtorki, czwartki i niedziele odbywają się pod patronatem Banku BNP Paribas. W tych dniach repertuar nawiązuje do 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, czyli przyjętego przez ONZ globalnego planu działań na rzecz redukcji ubóstwa, zapewnienia dostępu do edukacji, żywności i czystej wody, równości szans, praw człowieka, pokoju i stabilności, ochrony środowiska naturalnego i łagodzenia zmian klimatycznych. Ekologii poświęcone są m.in. festiwalowe czwartki pod hasłem Świat Cię potrzebuje, kiedy pokazywane są najciekawsze produkcje nawiązujące do 13. Celu: Działania w dziedzinie klimatu. Kręcony przez cztery lata „Antropocen. Epoka człowieka”, który obrazuje zdominowanie planety przez człowieka, „Nasze miejsce na ziemi” o farmie funkcjonującej w całkowitej zgodzie z prawami natury czy „Kraina miodu” pokazująca jak twarda kalkulacja biznesowa może niszczyć środowisko to filmy uświadamiające nam jak bardzo potrzebujemy czystego i zdrowego świata i jak bardzo świat potrzebuje nas.
– Hasło #WeLoveCinema, w które wpisuje się tegoroczna edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego, nie jest tylko pustym sloganem. Kochamy kino za emocje, których nam dostarcza, ale również za jego moc poszerzania horyzontów, otwierania nas na nieznane, zmieniania naszych przekonań. Magia kina polega bowiem na tym, że film potrafi przedstawić ważne i trudne tematy w formie ciekawej historii, przez co stają się one zrozumiałe i pozostają w pamięci. Przyciągając tak wielu widzów, festiwal pokazuje, jak ważną rolę odgrywa w naszym życiu kino dostarczając rozrywki, a jednocześnie pobudzając do refleksji i działania – mówi Małgorzata Wasiuk, dyrektor departamentu strategii marki i aktywizacji w Banku BNP Paribas.
Cały festiwal pod znakiem EKO
Działania proekologiczne festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane są widoczne na każdym kroku. Od doboru repertuaru, poprzez filozofię miast partnerskich, do marek wspierających festiwal mających troskę o środowisko w swoim DNA. Festiwal daje przykład i edukuje – wprowadza segregację śmieci w kinach, zaprasza do ekologicznej kawiarni Koło Molo i zachęca – głosem blogerki Weroniki Wawrzkowicz – by każdy z nas włączył się w naprawę świata w codziennym życiu. Takie działania aktywnie podejmują również wieloletni przyjaciele Kina Letniego, w tym Katarzyna Figura, która na otwarciu podkreśliła siłę i rolę kobiet w polskim filmie, znana z ekologicznego stylu życia stała bywalczyni festiwalu Reni Jusis czy Vienio, czyli Piotr Więcławski – entuzjasta i propagator diety roślinnej i totalny przeciwnik plastiku. Ton eko słychać też w aplikacji Listen Everywhere, dostępnej zarówno w Sopocie, jak i Zakopanem, gdzie poza wywiadami z gwiazdami kina można wysłuchać fragmentów najlepszych audiobooków od Storytel. Za słuchowisko „Chłopi 2050, czyli Agronauci w czasach katastrofy klimatycznej”, inspirowane raportem WWF „2050 Polska dla pokoleń”, Storytel otrzymał w tym roku „digitalowego Oscara” – główną nagrodę w prestiżowym międzynarodowym konkursie Webby Awards, konkurując w tegorocznej edycji z 13,5 tys. zgłoszeń z całego świata.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Bardzo się cieszę, że tak wiele osób przebywających w najpiękniejszych polskich kurortach decyduje się spędzać letnie wieczory w salach kinowych pod gwiazdami czy na własnej, pływającej loży VIP w pierwszym na świecie Kinie Jachtowym w Giżycku. Przed nami druga połowa wakacyjnego festiwalu. Zapraszam serdecznie tych, którzy już doświadczyli kinowych emocji na Molo, Krupówkach czy w giżyckiej Ekomarinie, jak również widzów, którzy jeszcze nas nie znają. Do zobaczenia! – mówi Paweł Adamski, dyrektor festiwalu, prezes Outdoor Cinema.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pełny repertuar, harmonogram projekcji i zwiastuny filmów na stronie www.kinoletnie.pl
Aktualności, relacje i ciekawostki dostępne na Facebooku i Instagramie @BNPParibasKinoLetnie
Wszystkie wydarzenia są bezpłatne, obowiązuje jedynie bilet wstępu na molo w Sopocie.
Organizator: Outdoor Cinema
Partner tytularny: Bank BNP Paribas
Partnerzy strategiczni: Telewizja TVN i Player
Patroni medialni: Radio Zet, Chillizet, Filmweb, Viva!, Party, Polki.pl, Kino, Gazeta Wyborcza, AMS, Zakolove, Wirtualna Polska
Sponsorzy: Jawor Parkiet, Polargos, Koral, Storytel
Hotele partnerskie: My Story Sopot Apartments, Hotel St. Bruno, Rezydencja Gubałówka
Kino partnerskie: Nowa Fala w Giżycku
Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo w Sopocie
System gastronomiczny: Profit On
Blog partnerski: Rozmawiam, bo lubię
Partnerzy lokalni: Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Molo w Sopocie, Sopocka Organizacja Turystyczna, Urząd Miasta Giżycko i Giżyckie Centrum Kultury
Partnerzy festiwalu: Bertrand, Żegluga Mazurska
Partner kina jachtowego: Skyboat