Od 1989 liczba organizacji społecznych w Polsce zwiększyła się od 600 do ponad 140 tysięcy. Każdego roku z ich wsparcia korzystają miliony osób: dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów.
Największe festiwale – muzyczne, filmowe i teatralne istnieją dzięki organizacjom społecznym. 99% klubów sportowych w Polsce prowadzą organizacje społeczne. Fundacje i stowarzyszenia zarządzają 10% wszystkich polskich szkół podstawowych i gimnazjów. To organizacje społeczne przyczyniły się do uratowania Doliny Rospudy; czy powstrzymały wycinkę Puszczy Białowieskiej. W październiku 2018 r. kilkadziesiąt organizacji społecznych połączyło siły, aby pokazać, co robią i jaki ma to wpływ na codzienne życie ludzi. Efektem tej współpracy jest ogólnopolska kampania „Organizacje społeczne. To działa”.
Zobacz również
– Celem kampanii jest podkreślenie wagi i zróżnicowania trzeciego sektora. W ramach kampanii publikowane są w mediach społecznościowych autorskie materiały wizualne dotyczące wybranej kategorii działań organizacji np.: edukacji, sportu kultury, lokalności, ekologii, czy praw człowieka. Bohaterami i bohaterkami krótkich wideo i fotoreportaży są zarówno osoby działające na rzecz organizacji społecznych jak i ludzie, do których adresowane są ich działania – mówi Dorota Setniewska, koordynatorka kampanii.
– Kino Atlantic angażuje się społecznie zarówno w edukację, jak też kulturę, a to wszystko na poziomie lokalnym. Kino działa w Warszawie nieprzerwanie od prawie 90 lat, usytuowane jest w sercu miasta. Wielu naszych widzów związanych jest z kinem od bardzo dawna. Chcemy by kino Atlantic było dla mieszkańców miasta naturalnym miejscem spotkań, gdzie można obejrzeć nagrodzone na festiwalach filmy przedpremierowo, spotkać ciekawych twórców, porozmawiać po filmie przy kawie, czy poznać nowych ludzi na spotkaniu autorskim. Kino nasze ma także być miejscem, które poszerza perspektywę, które angażuje i inspiruje widza, dlatego też nie mieliśmy wątpliwości by w naszym kinie pokazywać, jak ważne są organizacje społeczne. My wierzymy, że to działa – mówi Krzysztof Konopacki, kierownik kina.
Wrześniowa projekcja poświęcona jest edukacji. Są w szkołach nauczyciele i nauczycielki przekazujący dzieciom i młodzieży wartości, których nie ma w podstawie programowej. To współpraca, szacunek, odwaga, odpowiedzialność, empatia i wiele innych. Wsparciem dla nich są organizacje społeczne. To między innymi dzięki ich programom i materiałom edukacyjnym, nauczyciele i nauczycielki realizują projekty, które są czymś więcej niż podstawa. Otwierają uczniów na świat i zachęcają do działania. Michał Romanowski uczy polskiego w Zespole Szkół w Lisewie Malborskim. Film powstał w ramach akcji #WięcejNiżPodstawa, która prowadzona jest w ramach kampanii Organizacje społeczne. To działa!
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing