Według raportu Federacji Polskich Banków Żywności 42 proc. Polaków przyznaje się do marnowania żywności, a 35 proc. wyrzuca produkty spożywcze przynajmniej raz w tygodniu. Świąteczna Zbiórka Żywności to przykład akcji społecznej, mającej na celu zapobieganie marnowania wielu ton produktów spożywczych, a także przekazywanie ich do najbardziej potrzebujących. W organizacje zbiórek żywności coraz częściej angażują się sieci handlowe, które zebrane produkty przekazują do Banków Żywności.
Sieć supermarketów Intermarché po raz kolejny zaangażowała się w Świąteczną Zbiórkę Żywności. W tegorocznej, dwudniowej edycji, która odbyła się w dniach 30 listopada – 1 grudnia, udział wzięły 62 sklepy Intermarché z 14 województw. W tym roku klienci sieci wspomogli zbiórkę przekazując potrzebującym blisko 8,4 tony żywności. Łącznie, w tegorocznej 22. edycji akcji Banki Żywności zebrano 740 ton artykułów spożywczych.
Zobacz również
– Jako Grupa Muszkieterów staramy się aktywnie wspierać działania niosące pomoc najbardziej potrzebującym. Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, dlatego tym bardziej cieszymy się, że nasi klienci tak hojnie wspomogli tych, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Bardzo dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w tegoroczną zbiórkę żywności – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce.
W pierwszej kolejności produkty, jakie udało się zebrać w trakcie trwania zbiórki, zostały przetransportowane do magazynów, w których zostały policzone, posortowane i zapakowane. Następnie trafiły one do lokalnych organizacji społecznych, które docelowo przekażą je potrzebującym jeszcze przed rozpoczęciem Świąt Bożego Narodzenia. Wśród potrzebujących są osoby starsze, samotne, chore oraz te, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.
Świąteczna Zbiórka Żywności prowadzona jest od ponad 20 lat przez Federację Polskich Banków Żywności. Celem akcji jest zapewnienie dostatnich i radosnych Świąt osobom najbardziej potrzebującym. Grupa Muszkieterów od lat wspiera Banki Żywności poprzez regularne włączanie sklepów sieci Intermaché w zbiórki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing