Klienci sklepów internetowych LPP mogą już kupować na raty

LPP wprowadziła do sklepów internetowych Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay możliwość rozłożenia płatności na 5 nieoprocentowanych rat. Gdański producent odzieży jest pierwszą polską firmą z branży fashion, która udostępniła w ofercie swoich marek nowy produkt ratalny PayU.
O autorze
2 min czytania 2023-07-13

Wraz z rozwojem kompetencji cyfrowych e-konsumentów wzrastają również ich oczekiwania w obszarze dostępu do preferowanych metod płatności w sklepach internetowych. Dane pokazują, że klienci w e-commerce coraz częściej decydują się na odłożenie zapłaty w czasie. Korzystanie z różnych sposobów odroczenia płatności deklaruje już ponad 1/3 osób kupujących online w Polsce, 23% wypróbowało płatność odroczoną “Buy Now, Pay Later” (BNPL), a 15% ma już doświadczenie z zakupami internetowymi na raty .

W odpowiedzi na potrzeby rynku i rosnące zainteresowanie konsumentów rozwiązaniami umożliwiającymi odroczenie płatności lub rozłożenie jej w czasie, PayU wprowadza na rynek produkt ratalny łączący w sobie cechy BNPL oraz rat online. Usługa “5×0%” odpowiada na preferencje klientów branży fashion i od teraz mogą oni dokonać zakupu o wartości min. 100 zł, a cała kwota zostanie automatycznie rozłożona na 5 nieoprocentowanych rat (RRSO: 0%).

– „5×0%” to nowe podejście do produktu ratalnego, które jest wynikiem naszych obserwacji i analiz, zarówno zachowań e-konsumentów, jak i potrzeb e-sklepów. Tworząc ten produkt wykorzystaliśmy także nasze przewagi konkurencyjne, czyli silną markę PayU, rozpoznawalność naszej oferty ratalnej dostępnej w polskim e-commerce już od ponad 10 lat oraz bardzo wysoki wskaźnik powracających klientów, którzy skorzystali już wcześniej z rat PayU. W nowej formule możemy zaoferować płatność na raty, tak bardzo poszukiwaną przez kupujących, w wielu nowych branżach, w których nie była ona do tej pory szeroko dostępna – mówi Tomasz Żołnierz, head of credit business development EMEA, PayU.

Pierwszym partnerem strategicznym PayU, który wprowadził płatność ”5×0%” do swojej oferty, jest polska Grupa LPP, właściciel 5 rozpoznawalnych marek odzieżowych, dostępnych na blisko 40 rynkach. Ważnym elementem realizowanej przez spółkę strategii sprzedaży omnichannelowej jest wzmacnianie kanału e-commerce i wprowadzanie kolejnych ułatwień dla klientów w oparciu o analizy trendów konsumenckich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Uważnie przyglądamy się naszym klientom i szukamy rozwiązań, które sprawią, że zakupy internetowe będą dla nich jeszcze bardziej intuicyjne i wygodne. Widzimy, że klienci chętnie korzystają z możliwości odroczenia płatności, a trendy pokazują, że systemy ratalne przy jednoczesnym braku dodatkowych opłat stają się pewnym must-have dla graczy e-commerce. Dotychczas jednak nie było produktu, który odpowiadałby na potrzeby takich branż jak nasza, a kwota minimalna oferty była nieadekwatna do statystycznej wartości koszyka zakupowego. Z naszej perspektywy wprowadzenie płatności ratalnej na zaproponowanych przez PayU warunkach jest zgodne z preferencjami naszych klientów, a dodatkowo wpłynie na bardziej przemyślane zakupy – komentuje Mikołaj Wezdecki, dyrektor ds. digitalizacji LPP.

Płatność „5×0%” jest łatwo dostępna i daje szansę na dokonanie większych, ale jednocześnie bardziej świadomych oraz przemyślanych zakupów. Od lipca br. mogą z niej skorzystać klienci polskich sklepów internetowych marek Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się