Zdjęcie royalty free z Fotolia
Zweryfikowano dane z 22 europejskich miast, mieszkańcom których firma RTB House wyemitowała w styczniu 2014 roku reklamy banerowe. Wszystkie z wykorzystaniem RTB (Real-Time Bidding) – technologii umożliwiającej kupno i sprzedaż pojedynczych odsłon w czasie rzeczywistym.
Zobacz również
Jak pokazują analizy, Warszawa, Kijów i Budapeszt to miasta, w których odnotowano najwięcej kliknięć w reklamy emitowane przez RTB House. Ich liczba wyniosła kolejno 30 proc., 22 proc. oraz 10 proc. z całości. To również kliknięcia mieszkańców tych miast najczęściej kończyły się zakupem. W efekcie zrealizowanych przez RTB House kampanii, mieszkańcy Warszawy dokonali niemal 28 proc., Kijowa 18 proc., a Budapesztu ponad 14 proc. ze wszystkich transakcji zakupowych.
Z danych wynika także, że najwyższy współczynnik klikalności (CTR), czyli stosunek między liczbą kliknięć, a wyświetleniami reklamy zaobserwowano w Londynie i Madrycie (po 0,4 proc.).
Dane pochodzą z narzędzia do retargetingu personalizowanego RTB House. Analizą objęto następujące miasta: Amsterdam, Berlin, Bruksela, Bukareszt, Budapeszt, Dublin, Helsinki, Kijów, Kopenhaga, Lizbona, Londyn, Lwów, Madryt, Moskwa, Oslo, Paryż, Praga, Rzym, Sztokholm, Wiedeń, Warszawa i Zagrzeb. Próba wyniosła 50 mln reklam banerowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing