Badanie prowadzone jest trzeci rok z rzędu. Na podstawie zebranych danych, Klub Producentów Reklamowych przygotowuje doroczny raport, w którym stara się odpowiedzieć na pytania dotyczące tego, jak duży jest sektor produkcji, jakie są kategorie zamawiających usługi produkcyjne, jaka jest skala działalności producentów i jak dużo pracują oni na rynku polskim i międzynarodowym. W ostatnim badaniu wzięło udział dziewiętnaście podmiotów, które przekazały podstawowe informacje o prawie tysiącu przeprowadzonych w 2018 roku produkcji.
– Wyniki badania przeprowadzanego na tak dużej próbie dają przekonujący obraz całego polskiego rynku produkcji reklamowej. Dzięki niemu wiemy coraz więcej o specyfice sektora. Potwierdziliśmy np., że producenci pracują równie często dla agencji reklamowych, jak i bezpośrednio dla reklamodawców. Budujące jest, że nasze badanie cieszy się rosnącym zainteresowaniem zarówno producentów, jak i zamawiających ich usługi – powiedział Julian Dworak, dyrektor KPR.
Zobacz również
W tym roku w ramach badania KPR sprawdzi też, jak często producenci pracują z reżyserami, których oferują zamawiającym w trybie wyłączności.
– Wiemy, że najlepsze jakościowo produkcje zrealizowane w pełnej optymalizacji kosztów możliwe są do zaoferowania zamawiającym wtedy, gdy producent ściśle współpracuje z reżyserem – najlepiej w trybie wyłączności. Działamy na rzecz wzmocnienia takiej współpracy, ponieważ jest to korzystne dla wszystkich interesariuszy procesów produkcji. Badanie Producentów jest świetnym narzędziem do sprawdzenia, gdzie dziś jesteśmy, jak często taka współpraca rzeczywiście ma miejsce – dodał Julian Dworak.
Na stronie organizatora https://kpr.sar.org.pl/ można zapoznać się zeszłorocznym raportem oraz zgłosić chęć uczestnictwa w tegorocznym badaniu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing