TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Koalicja Przeciwko Samotności”: Joanna Przetakiewicz rusza z kampanią dotyczącą męskiego osamotnienia

„Koalicja Przeciwko Samotności”: Joanna Przetakiewicz rusza z kampanią dotyczącą męskiego osamotnienia
15 osób – tyle popełnia w Polsce samobójstwo każdego dnia. Badania pokazują, że aż 12 z nich to mężczyźni. Te dane stanowią punkt wyjścia dla akcji „Koalicja Przeciwko Samotności”, której pomysłodawczynią jest Joanna Przetakiewicz-Rooijens. Cel? Zwrócenie uwagi na plagę osamotnienia w społeczeństwie.
O autorze
2 min czytania 2024-06-19

Koalicja rozpoczęła funkcjonowanie 11 czerwca br., kiedy dwunastu ascetycznie ubranych mężczyzn, jeden po drugim, spadło w otchłań symbolizującą śmierć. Nawiązanie było oczywiste: organizatorzy akcji chcieli zwrócić uwagę na liczby prezentowane we wspomnianych badaniach. Na szczęście był to tylko zainscenizowany pokaz, jednak epidemia samotności i jej skutki to temat, obok którego nie można przejść obojętnie.

W ramach „Koalicji Przeciwko Samotności” powstała strona internetowa www.koalicjaprzeciwkosamotnosci.pl, na której znaleźć można informacje o dostępnych bezpłatnych formach pomocy dla osób w kryzysie. Witryna zawiera m.in. adresy specjalistów, grupy wsparcia i ważne telefony. Celem twórców jest jej dalsza rozbudowa o materiały merytoryczne i edukacyjne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Joanna Przetakiewicz-Rooijens od lat aktywnie działa na rzecz poprawy kondycji psychicznej mężczyzn i całego społeczeństwa. Jest bizneswoman, aktywistka i założycielką ruchu społecznego „Era Nowych Kobiet”.

– Od lat jeżdżę po Polsce w ramach Ery Nowych Kobiet. Spotykam się z tysiącami kobiet. Te spotkania mają ogromną terapeutyczną moc. Ta plemienna siła kobiet leczy, rozpuszcza lęk – mówi Joanna Przetakiewcz-Rooijens. – Kiedy dziewczyny idą się wygadać, wyżalić, wypłakać, poradzić – na to jest społeczne przyzwolenie. A mężczyźni? „Przecież chłopaki nie płaczą”. Mają być sprawczy, męscy, zaradni, silni. Każde wyłamanie się z tego stereotypu natychmiast stereotypowo pozbawia ich męskości. Te szkodliwe i wciąż żywe w potocznym języku stereotypy zabierają prawo do wrażliwości i emocji, które przecież nie mają płci. To samotność leży u źródła wielu kryzysów. W tłumie ludzi, wirtualnym i tym rzeczywistym często nie mamy nikogo, kto by nas wysłuchał. Był obok – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spirala samotności i izolacji

Jak wynika z obserwacji, jedną z głównych przyczyn samobójstw we współczesnym społeczeństwie jest samotność i brak możliwości rozmowy o problemach. Sytuacja ta dotyczy głównie mężczyzn, którzy już „od małego” są uczeni, że okazywanie emocji to oznaka słabości. Takie wzorce kulturowe w połączeniu z rosnącą izolacją społeczną to prosta droga do narastającej fali osamotnienia. I temu właśnie chcą zapobiegać członkowie „Koalicji Przeciwko Samotności”.

W ramach akcji „Koalicji Przeciwko Samotności”, w mediach społecznościowych pojawiły się materiały promujące akcję i nawołujące do uważności i wspierania osób w kryzysie emocjonalnym.

Dodatkowo jesienią br. planowany jest cykl bezpłatnych psychoedukacyjnych spotkań z udziałem specjalistów.

Zdjęcia: www.koalicjaprzeciwkosamotnosci.pl

PS Kampania „Ryzykanci” dotycząca depresji wśród mężczyzn. Wśród uczestników Michał Szpak, Adam Małysz i Łukasz Piszczek

Rusza kampania portalu Gazeta.pl i fundacji ThePresja, dotycząca depresji wśród mężczyzn. Jej rozrywkowa forma ma pomóc w przybliżeniu tematu zdrowia psychicznego.

PS2 Brytyjska drużyna piłkarska Norwich City FC mówi o zdrowiu psychicznym. Spot zapada w pamięć

Z okazji Międzynarodowego Dnia Zdrowia Psychicznego, który co roku przypada 10 października, piłkarze z Wysp Brytyjskich opublikowali w mediach społecznościowych drużyny video promujące ten temat. Obok niespełna 3-minutowego spotu trudno przejść obojętnie.