Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

„Koalicja Przeciwko Samotności”: Joanna Przetakiewicz rusza z kampanią dotyczącą męskiego osamotnienia

„Koalicja Przeciwko Samotności”: Joanna Przetakiewicz rusza z kampanią dotyczącą męskiego osamotnienia
15 osób – tyle popełnia w Polsce samobójstwo każdego dnia. Badania pokazują, że aż 12 z nich to mężczyźni. Te dane stanowią punkt wyjścia dla akcji „Koalicja Przeciwko Samotności”, której pomysłodawczynią jest Joanna Przetakiewicz-Rooijens. Cel? Zwrócenie uwagi na plagę osamotnienia w społeczeństwie.
O autorze
2 min czytania 2024-06-19

Koalicja rozpoczęła funkcjonowanie 11 czerwca br., kiedy dwunastu ascetycznie ubranych mężczyzn, jeden po drugim, spadło w otchłań symbolizującą śmierć. Nawiązanie było oczywiste: organizatorzy akcji chcieli zwrócić uwagę na liczby prezentowane we wspomnianych badaniach. Na szczęście był to tylko zainscenizowany pokaz, jednak epidemia samotności i jej skutki to temat, obok którego nie można przejść obojętnie.

W ramach „Koalicji Przeciwko Samotności” powstała strona internetowa www.koalicjaprzeciwkosamotnosci.pl, na której znaleźć można informacje o dostępnych bezpłatnych formach pomocy dla osób w kryzysie. Witryna zawiera m.in. adresy specjalistów, grupy wsparcia i ważne telefony. Celem twórców jest jej dalsza rozbudowa o materiały merytoryczne i edukacyjne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Joanna Przetakiewicz-Rooijens od lat aktywnie działa na rzecz poprawy kondycji psychicznej mężczyzn i całego społeczeństwa. Jest bizneswoman, aktywistka i założycielką ruchu społecznego „Era Nowych Kobiet”.

– Od lat jeżdżę po Polsce w ramach Ery Nowych Kobiet. Spotykam się z tysiącami kobiet. Te spotkania mają ogromną terapeutyczną moc. Ta plemienna siła kobiet leczy, rozpuszcza lęk – mówi Joanna Przetakiewcz-Rooijens. – Kiedy dziewczyny idą się wygadać, wyżalić, wypłakać, poradzić – na to jest społeczne przyzwolenie. A mężczyźni? „Przecież chłopaki nie płaczą”. Mają być sprawczy, męscy, zaradni, silni. Każde wyłamanie się z tego stereotypu natychmiast stereotypowo pozbawia ich męskości. Te szkodliwe i wciąż żywe w potocznym języku stereotypy zabierają prawo do wrażliwości i emocji, które przecież nie mają płci. To samotność leży u źródła wielu kryzysów. W tłumie ludzi, wirtualnym i tym rzeczywistym często nie mamy nikogo, kto by nas wysłuchał. Był obok – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Spirala samotności i izolacji

Jak wynika z obserwacji, jedną z głównych przyczyn samobójstw we współczesnym społeczeństwie jest samotność i brak możliwości rozmowy o problemach. Sytuacja ta dotyczy głównie mężczyzn, którzy już „od małego” są uczeni, że okazywanie emocji to oznaka słabości. Takie wzorce kulturowe w połączeniu z rosnącą izolacją społeczną to prosta droga do narastającej fali osamotnienia. I temu właśnie chcą zapobiegać członkowie „Koalicji Przeciwko Samotności”.

W ramach akcji „Koalicji Przeciwko Samotności”, w mediach społecznościowych pojawiły się materiały promujące akcję i nawołujące do uważności i wspierania osób w kryzysie emocjonalnym.

Dodatkowo jesienią br. planowany jest cykl bezpłatnych psychoedukacyjnych spotkań z udziałem specjalistów.

Zdjęcia: www.koalicjaprzeciwkosamotnosci.pl

PS Kampania „Ryzykanci” dotycząca depresji wśród mężczyzn. Wśród uczestników Michał Szpak, Adam Małysz i Łukasz Piszczek

Rusza kampania portalu Gazeta.pl i fundacji ThePresja, dotycząca depresji wśród mężczyzn. Jej rozrywkowa forma ma pomóc w przybliżeniu tematu zdrowia psychicznego.

PS2 Brytyjska drużyna piłkarska Norwich City FC mówi o zdrowiu psychicznym. Spot zapada w pamięć

Z okazji Międzynarodowego Dnia Zdrowia Psychicznego, który co roku przypada 10 października, piłkarze z Wysp Brytyjskich opublikowali w mediach społecznościowych drużyny video promujące ten temat. Obok niespełna 3-minutowego spotu trudno przejść obojętnie.