Symbol w nowym wydaniu jest zgodny z charakterem marki – aspiracyjny i sensualny.
Rynek kosmetyczny rozwija się niezwykle dynamicznie. Semilac, jako marka będąca jednym z liderów tego obszaru, potrzebowała zdefiniowanej strategii komunikacji wizualnej, która pozwoli jej nie tylko utrzymać pozycję w branży, ale i odpowiednio pozycjonować się na rynkach zagranicznych.
Zobacz również
Nasza marka nieustannie się rozwija. Przed nami kolejny, ważny rok – chcieliśmy się do niego odpowiednio przygotować, dlatego zdecydowaliśmy się zweryfikować naszą dotychczasową identyfikację wizualną – mówi Joanna Mączka, Marketing Manager Semilac. – Postawiliśmy na sprawdzonego partnera, który stworzył nowoczesny projekt, uwzględniając to co jest dla nas najistotniejsze, czyli opinię naszych konsumentek – dodaje.
Jakość i aspiracyjność
Punktem wyjścia do zmiany logotypu była potrzeba zbudowania znaku bardziej przystającego do obecnej pozycji marki, która w minionym roku uzyskała certyfikat ISO 22716:2007 (dotyczący Dobrej Praktyki Produkcji). Niezbędne było stworzenie znaku, który wyrazi aspiracyjność i podkreśli najwyższą jakość produktów. Wyzwania podjęła się Agencja Reklamowa OPUS B Brand Design.
– Najistotniejszym elementem naszych prac typograficznych było utrzymanie kobiecego charakteru znaku, ze względu na główną grupę odbiorców marki. Poszukiwaliśmy równowagi pomiędzy miękkim charakterem liter, ich czytelnością oraz światłem między znakami. Wierzę, że nam się to udało – mówi Paweł Frej, Design Director OPUS B Brand Design.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Mocny diament
Istotnym elementem nowego logo jest symbol diamentu. Na skutek premiumizacji podniesiono wartość znaku, który już od kilku lat jest identyfikowany z marką, nie tracąc dotychczasowych skojarzeń. Uproszczono jego formę, nadając mu charakter bardziej nowoczesnego, a jednocześnie maksymalnie czytelnego znaku – co ułatwia jego wszechstronną aplikację. Powstał mocny i wyrazisty symbol, który idealnie dopełnia wizerunek marki i firmy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe logo po raz pierwszy zostanie zaprezentowane w 1. połowie marca