Kobiety czy mężczyźni? Kto kupuje w sklepach internetowych?

Grupa polskich konsumentów decydujących się na dokonywanie zakupów przez Internet stale się powiększa. Coraz częściej rezygnujemy z długich przechadzek po centrach handlowych na rzecz kilku kliknięć myszką w serwisach e-commerce.
O autorze
2 min czytania 2015-08-17

Na podstawie danych największego sklepu internetowego AGD i RTV w Polsce, NEO24.PL, udało nam się odpowiedzieć na pytanie, kto najchętniej kupuje online.

O tym, że kobiety kochają zakupy wiemy nie od dziś. Okazuje się jednak, iż zakupy online są częściej domeną panów. 55% ruchu na stronach sklepów internetowych generują mężczyźni. „Fakt ten może wynikać z rodzaju kupowanych produktów. To, co najbardziej zachęca nas do zakupów online to możliwość transportu bezpośrednio drzwi. Zwłaszcza teraz, kiedy sklepy oferują całą gamę opcji dostawy, nawet w 24h. To ogromny komfort, kiedy kupujemy ciężki sprzęt, jak chociażby AGD. Idąc tym tropem możemy dojść do wniosku, że to właśnie panowie, zwykle odpowiedzialni za zaopatrzenie domu w różnorodne urządzenia, są częstszymi klientami sklepów internetowych. Ponadto jedną z najpopularniejszych kategorii produktów, które dobrze się sprzedają są telefony, komputery i akcesoria z nimi powiązane, a jak wiemy to zwykle panowie lubią podążać za nowinkami technologicznymi. Kobiety uwielbiają zaś używać sieci do zakupów odzieży czy galanterii, ale też zdarza się, że panie na własną rękę kupują sprzęty kuchenne i wyposażenia wnętrz.” – komentuje Mateusz Gołda z NEO24.PL.

Na podstawie danych sklepu NEO24.PL ustalono też, że kobiety spędzają średnio o 17% więcej czasu na stronach sklepu czytając i analizując swój zakup przed podjęciem decyzji. „Może to być uzasadnione kobiecą naturą. Najprawdopodobniej kobiety, nie chcąc kupować przysłowiowego kota w worku, wolą dokładniej zapoznać się z ofertą i jej parametrami. Mężczyźni działają dużo bardziej impulsywnie i zdecydowanie. Potrzebują mniej czasu, żeby podjąć ostateczną decyzję o zakupie.” – stwierdza Mateusz Gołda.

W przypadku sklepów internetowych bardzo istotne jest, by tworzyć intuicyjne, przejrzyste strony, na których użytkownik łatwo odszuka pożądane informacje zanim straci zainteresowanie. Z danych NEO24.PL wynika, iż użytkownicy średnio otwierają nieco powyżej 3 podstron sklepu. „Dla nas niezwykle ważne jest, by internauta wchodząc na NEO24.PL lub M.NEO24.PL łatwo mógł znaleźć to, czego szuka. Przejście do najnowszych promocji i ofert to tylko jedno kliknięcie. To bardzo ułatwia przemieszczanie się na stronie.” – mówi Mateusz Gołda.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Bez względu na to, czy klient jest kobietą czy mężczyzną, sklep internetowy, z którego skorzystają musi być przejrzysty i łatwy w obsłudze, a jednocześnie posiadać konkretne, ważne informacje, takie jak parametry produktu, dostawa czy polityka zwrotów. Dodatkowo szeroki wybór form dostawy – przez kuriera, listonosza lub do samodzielnego odbioru w punktach Ruchu lub na poczcie, a także możliwość zamówienia szybkiej przesyłki to te atrybuty NEO24.PL, które decydują o tym, że z usług tego największego polskiego sklepu internetowego korzystają chętnie zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing