Kobiety vs mężczyźni na LinkedIn

W Rosji i Polsce kobiet jest więcej niż mężczyzn na LinkedIn. Z kolei na Ukrainie i na Węgrzech to mężczyźni przeważają na tym serwisie. A jak jest w innych krajach? O szczegółach przeczytaj w najnowszej analizie firmy Gemius.
O autorze
1 min czytania 2015-05-22

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Od jego uruchomienia w maju 2003 roku mija właśnie 12 lat. Z tej okazji Gemius postanowił przeanalizować, w których krajach strona Linkedin.com jest popularniejsza wśród kobiet, a w których wśród odwiedzających przeważają mężczyźni. Dane pochodzą z okresu sierpień 2014–styczeń 2015 roku (6 miesięcy) i dotyczą internautów w wieku 18–69 lat z wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi badanie całego internetu (Polska, Węgry, Białoruś, Ukraina, Rosja i Rumunii). Dla porównania przeanalizowano również dane z analogicznego okresu dotyczące Danii.

W Rumunii jedna dziesiąta internautów na LinkedIn

Okazało się, że spośród wymienionych krajów Europy Środkowo-Wschodniej LinkedIn jest najpopularniejszy w Rumunii. Dane pokazują, że w każdym analizowanym miesiącu stronę Linkedin.com odwiedzał co dziesiąty rumuński internauta (średnio 11 proc. użytkowników sieci miesięcznie). Z kolei najmniejszym zainteresowaniem wśród analizowanych krajów serwis ten cieszy się na Białorusi. W ciągu miesiąca LinkedIn przegląda tam średnio 3 proc. internautów.

Dla porównania w Danii, która jest przykładem kraju o wysokiej wartości współczynnika rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych (ang. ICT development index, IDI) [1], z LinkedIn miesięcznie korzysta jedna czwarta użytkowników sieci (24 proc.). Ponad połowa z nich to mężczyźni (52 proc.).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W Rosji i Polsce LinkedIn domeną kobiet

Analiza użytkowników LinkedIn pod względem płci pokazuje, że w Rosji i Polsce większość odwiedzających ten serwis to kobiety. W Rosji stanowią one średnio 56 proc. jego użytkowników, a w Polsce – 52 proc.

Przewaga mężczyzn wśród użytkowników

Z kolei mężczyźni na stronie Linkedin.com przeważają na Ukrainie (57 proc.) i  Węgrzech (54 proc.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w około 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


[1] http://www.itu.int/en/ITU-D/Statistics/Documents/publications/mis2014/MIS2014_without_Annex_4.pdf