Ola Gościniak znana jako Jestem Interaktywna, od lat wspiera kobiety, w zarabianiu na dzieleniu się wiedzą. Jest ich mentorką i motywatorką uczy jak zarabiać na wiedzy. Zauważyła pewne wątpliwości wśród kobiet, różne obawy. Postanowiła to sprawdzić, tworząc badanie, z którego powstał Raport „Jesteś ekspertką! Uwierz w to!”.
Kobiety boją się porażki i podważenia ich kompetencji
Przed dzieleniem się wiedzą z innymi, kobiety większości powstrzymuje obawa przed hejtem, podważeniem kompetencji i krytyką. Polski zwracają uwagę także na swój wygląd, nie są dostatecznie pewne siebie. Jak wynika z raportu, ponad 60% ankietowanych kobiet z wykształceniem wyższym obawia się, że ich wiedza i kompetencje nie są wystarczające do publicznego dzielenia się wiedzą. Aż 63% ankietowanych kobiet boi się krytyki swoich kompetencji.
Zobacz również
Lęk przed porażką odczuwa większa część ankietowanych kobiet z wykształceniem wyższym – 62% z wykształceniem licencjackim (107 ze 171), 57% ankietowanych z wykształceniem magisterskim (401 na 702), oraz 60% (32 osoby z 53) z wykształceniem doktorskim.
Z przeprowadzonego badania wynika że, kobiety w Polsce nie czują się ekspertkami, zaledwie 120 kobiet z 1019 (11%) uznało się za ekspertkę na 5. Jednak wśród kobiet z wykształceniem wyższym 49% (457) uważa, że wysokie poczucie własnej wartości definiuje eksperta.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aż 418 (41%) z ankietowanych chce się dzielić wiedzą, ale zwleka. Często podawanym powodem jest brak wystarczającej wiedzy. Jednak 62% (654 z 1019) kobiet zaznaczyło ma problem z zarabianiem na wiedzy, bo uważa, że ich usługa musi być idealna.
W przygotowaniu badania oraz jego opracowaniu zaangażowana była Janina Bąk – specjalistka od badań statystycznych.
Zobacz raport. 19 lipca, Raport „Jesteś ekspertką! Uwierz w to!”, będzie dostępny w wersji PDF wraz z komentarzami znanych i cenionych ekspertów.
W ankiecie wzięło udział 1088 osób, w tym 1019 kobiet, 61 mężczyzn i 8 osób, które nie oznaczyły płci. Z racji dużej dysproporcji na potrzeby raportu przygotowane zostało omówienie 1019 głosów kobiet.
W badaniu udział wzięło 1019 kobiet z całej Polski, które w większości mieszkają w miastach wojewódzkich i mają wyższe wykształcenie. Największy odsetek ankietowanych to kobiety w wieku od 31 do 40 roku życia, zajmujące się branżami marketingu, biznesu, rozwoju osobistego czy rękodzieła, zatrudnione na etacie bądź pracujące na własny rachunek.
PS Mullen Lowe tworzy bank zdjęć, który ma uwolnić sztuczną inteligencję od stereotypów związanych z płcią
W kampanii „Fixing the bAIs” Mullen Lowe zachęca do naprawiania sztucznej inteligencji, czyli zwalczania stereotypów na temat płci i ról przypisywanych kobietom oraz mężczyznom.