Mullen Lowe tworzy bank zdjęć, który ma uwolnić sztuczną inteligencję od stereotypów związanych z płcią
W kampanii „Fixing the bAIs” Mullen Lowe zachęca do naprawiania sztucznej inteligencji, czyli zwalczania stereotypów na temat płci i ról przypisywanych kobietom oraz mężczyznom.
W nowej kampanii z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet agencja Mullen Lowe MENA postanowiła przyjrzeć się temu, jak sztuczna inteligencja wyobraża sobie ludzi reprezentujących różne zawody. Okazuje się, że stereotypy związane z podziałem na „męskie” i „kobiece” profesje zdążyły przeniknąć do popularnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
– #AI ma potencjał, by zrewolucjonizować nasz świat, ale nie zawsze jest inteligentne, jeśli chodzi o reprezentację płci. Poproś sztuczną inteligencję o stworzenie wizerunku inżyniera mechanika, kierowcy F1, matematyka lub dyrektora generalnego, a pokaże tylko obrazy mężczyzn – podkreśla Mullen Lowe.
Aby „naprawić błędy” sztucznej inteligencji, agencja postanowiła… wykorzystać sztuczną inteligencję. W efekcie powstał bank darmowych zdjęć, który ma pomóc rozwiązać problem braku równowagi płci.
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
Na stronie Fixing The bAIs znajdziemy wizerunki kobiet w różnym wieku, o różnym wyglądzie, które wykonują m.in. zawód strażaka, prawnika, pilota, inżyniera czy polityka, czyli profesje stereotypowo kojarzone z mężczyznami. Internetowa galeria powstała z wykorzystaniem popularnych narzędzi do generowania obrazów – takich jak Midjourney, Dall-e i Stable Diffusion.
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce.A Ty czytasz?
Wygenerowane obrazy są następnie przesyłane do stron ze zdjęciami stockowymi oraz do mediów społecznościowych. Celem jest nauczenie sztucznej inteligencji, aby, bez dodatkowych opisów, uwzględniała wizerunki kobiet w generowaniu obrazów przedstawiających rozmaite profesje.
– Kobiety mogą być lekarzami, astronautami i dyrektorami generalnymi, tak samo jak mężczyźni mogą być tancerzami, pielęgniarkami czy nauczycielami. Naszym celem jest nie tylko naprawienie uprzedzeń AI, ale także przełamanie barier związanych z płcią w zawodach oraz promowanie integracji – dodaje Mullen Lowe.
Mullen Lowe zachęca, by naprawić sztuczną inteligencję
Agencja zachęca odbiorców, aby włączyli się w kampanię, pobierali i rozpowszechniali obrazy w celu skutecznego szkolenia sztucznej inteligencji. Wszystkie obrazy są wolne od tantiem i praw. Pomysłodawcy projektu mają nadzieję, że za pomocą tych działań powstanie bardziej inkluzywny zbiór danych, który może szkolić zautomatyzowane systemy w zakresie rozpoznawania i zwalczania istniejących uprzedzeń.
– Zamiast tylko podkreślać problem, chcieliśmy coś z tym zrobić. Prosimy kolegów, partnerów, klientów i całą branżę, aby dołączyli do nas i pomagali w przekwalifikowaniu sztucznej inteligencji, i przełamaniu uprzedzeń płciowych – podsumowuje Mounir Harfouche dyrektor generalny MullenLowe MENA.
Camaïeu zrezygnowała ze standardowego prezentowania produktów z udziałem modelek w scenerii oderwanej od rzeczywistości. Kampania „Po pracy nosi Camaïeu” składa hołd pracującym kobietom.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.