– Twórczość Aleksandry Morawiak idzie w parze z tym, jak myślimy o Studiu – nowoczesnym, wypełnionym dobrą energią miejscu pracy, gdzie spotykają się różne kompetencje i osobowości – mówi Paulina Strutyńska, menadżer ds. wynajmu w spółce biurowej Skanska w regionie CEE. – Kolaże Aleksandry znakomicie oddają tego ducha. W przemyślany sposób łączą ze sobą pojedyncze elementy, tworząc harmonijną całość – dodaje Paulina Strutyńska.
Zobacz również
– Zależało mi, aby kolaże stworzone dla Studia odnosiły się do najważniejszych wyróżników tej inwestycji. Wykorzystałam na przykład konkretne gatunki roślin, które faktycznie pojawią się na placu przed kompleksem, czy motyw litery X – mówi Aleksandra Morawiak. – Chciałam, żeby z moich ilustracji płynął duch kreatywności i zespołowości. Kolaże pokazują miejsce, w którym ludzie są dla siebie bliscy. W codziennej pracy jest to bardzo ważne – dodaje Aleksandra Morawiak.
W filmie przygotowanym wspólnie ze Skanska z okazji Międzynarodowego Dnia Kolażu, artystka opowiedziała o kulisach powstawania ilustracji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ramach pierwszego etapu współpracy Aleksandra Morawiak stworzyła dla Studia trzy kolaże. W przyszłości planowane jest również przygotowanie muralu, który ozdobi lobby ukończonego już biurowca.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Biura nie tylko komfortowe, ale też atrakcyjne
Powiązanie architektury i sztuki stanowi stały element budynków realizowanych przez Skanska. Zgodnie z filozofią szwedzkiego dewelopera, oprócz najwyższej jakości powierzchni biurowych i innowacyjnych rozwiązań, ważna jest także ich estetyka – ponadczasowy design i możliwość obcowania z elementami artystycznymi. Dotychczas deweloper zaprosił do współpracy takich twórców jak m.in.: Olka Osadzińska, Tytus Brzozowski, Daniel Chazme czy Oskar Zięta.
Prekursorka polskiego kolażu ozdobnego
Aleksandra Morawiak jest absolwentką fotografii łódzkiej Szkoły Filmowej. Swoje prace wystawiała m.in w Berlinie, Kopenhadze, Mediolanie i San Francisco. Ilustracje artystki zostały wyróżnione prestiżowym znakiem jakości Must Have, przyznawanym przez Łódź Design Festival oraz Złotą Nagrodą KTR Klubu Twórców Reklamy. Aleksandra Morawiak zdobyła również nagrodę European Product Design Award 2019.