Konferencja Tesco Leadership Conference gromadzi przedstawicieli firmy z całego świata.
W kategorii Największa Innowacja 2011 Śpiewający Henio ustąpił miejsca jedynie dwóm projektom: „Meal Deal” z amerykańskiego Fresh&Easy oraz wirtualnemu sklepowi Homeplus
Zobacz również
w koreańskim metrze. W finałowym konkursie brało udział 145 innowacyjnych projektów. Natomiast w kategorii Największa Innowacja w Social Media aplikacja Henio Śpiewa była bezkonkurencyjna.
– Podczas tej prestiżowej konferencji o miano najlepszych innowacji rywalizowały projekty z całego świata. Niezmiernie cieszy nas fakt, że aplikacja, którą wspólnie z Lemon Sky przygotowaliśmy z myślą o naszych fanach, zdobyła uznanie także najważniejszych osób zarządzających biznesem Tesco w różnych częściach globu – mówi Wit Nirski, kierownik ds. e-marketingu z Tesco Polska. – To pokazuje, że przyjęte z Lemon Sky rozwiązania okazały się strzałem w 10tkę. – dodaje.
Wyróżniona aplikacja korzysta z mechanizmu pobierania danych na niespotykaną dotąd w Polsce skalę – pobiera dane, które pozostawiają użytkownicy w sieci – np. kliknięcia „lubię to”, komentarze, czy zdjęcia. – Każdy mógł zobaczyć Henia, mającego na sobie hip-hopową czapeczkę, złoty łańcuch oraz sygnet, wychodzącego z boksu reklamowego na jego profilu. Henio z mikrofonem w ręku śpiewa o statusach, zdjęciach, wpisach oraz „lajkach” użytkownika, które ten otrzymał od znajomych itd. Podczas śpiewania wszystkie te elementy pojawiały się na ekranie tuż za plecami Henia. Dzięki temu użytkownik miał wrażenie, że Henio śpiewa piosenkę właśnie o nim. – tłumaczy Bartosz Żukowski, head of Creative Team w Lemon Sky. – Cieszymy się, że śpiewający Henio został doceniony nie tylko w Polsce, ale także wśród znakomitych projektów z całego świata. – dodaje. Aplikacja jest cały czas dostępna na profilu „Ekspertów Tesco”. W ciągu trzech miesięcy od premiery skorzystało z niej ponad 104 tys. unikalnych użytkowników, którzy wystawili 98% pozytywnych komentarzy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zwycięską aplikację „Henio Śpiewa” stworzyła agencja Lemon Sky (dawniej Adv.pl) z Grupy ADV, która prowadzi także fan page „Eksperci Tesco” na Facebooku. Działania agencji dla marki TESCO zostały nagrodzone w 2012 roku Kreaturą w kategorii digital oraz nagrodą i wyróżnieniem w konkursie Golden Arrow w kategorii Social Media.
Słuchaj podcastu NowyMarketing