fot. Team X
Pandora Gate „zbiera żniwa”. Kolejne marki wycofują się ze współprac z popularnymi influencerami. Jak poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl, do tej grupy dołączył Rossmann oraz marka kosmetyczna Ingrid Cosmetics.
Zobacz również
Informację o wycofaniu kosmetyków ze sprzedaży przekazała rzeczniczka prasowa sieci Rossmann, Agata Nowakowska. Produkty miały zniknąć ze sprzedaży internetowej już w poniedziałek, 9 października br., natomiast z półek sklepowych zostaną zdjęte maksymalnie 11 października br.
– Zdecydowaliśmy się wycofać ze sprzedaży artykuły sygnowane logo Team X. W przypadku drogerii internetowej nastąpi to jeszcze dzisiaj (9 października br. – przyp. red.). Natomiast wycofanie tych produktów z drogerii stacjonarnych jest pewnym procesem i zajmie nam 1-2 dni – przekazała portalowi wiadomoscihandlowe.pl Agata Nowakowska, rzeczniczka Rossmanna.
– Skandaliczne zachowania, o których aktualnie jest bardzo głośno w sieci są dla nas bulwersujące i zaskakujące. Nie popieramy zachowań krzywdzących w jakikolwiek sposób – zarówno fizyczny, jak i psychiczny – napisano na profilu marki Ingrid Cosmetics w serwisie Instagram.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. screen ze Story na profilu marki Ingrid Cosmetics w serwisie Instagram
Ze sklepu internetowego oraz ze sklepów stacjonarnych sieci Rossmann znikną m.in. kosmetyki, których ambasadorkami były takie influencerki jak Agata „Fagata” Fąk, Natalia „Natsu” Karczmarczyk, Patrycja Mołczanow, Monika Kociołek, Emilia Kostyk, Róża Wojtczak, Klaudia Sadownik czy Kamila Łapa.
To nie wszystkie współprace z Team X
Team X to projekt założony w 2019 roku. Należący do niego członkowie tworzyli różnego rodzaju treści wideo, które publikowali na platformie YouTube. Format przypominał internetowe show, w którym widzowie mogli oglądać życie grupy influencerów mieszkającym w tzw. „Domu X”. Projekt miał trzy edycje, a ostatnia z nich została zakończona nagle w styczniu 2023 roku.
Nie mniej, przez lata publikacji na YouTube, Team X cieszył się dużą popularnością. W związku z tym ma na swoim koncie wiele współprac z markami. W portfolio produktów powstałych z Team X znajdziemy m.in. szampany bezalkoholowe, które można było kupić w Biedronce czy płatki śniadaniowe od Yummer’s. Dzieci mogły brać także udział w półkoloniach, na których obecni byli ich ulubieni influencerzy.
PS Lipton zrywa współpracę z Kanałem Sportowym. Jest nowe oświadczenie
Marka znana z produkcji herbaty przekazała w niedzielę informację, że nie będzie już współpracowała z Kanałem Sportowym. Powodem decyzji jest niesmaczny żart o „wykorzystanej 11-stce”.
PS2 Sztuka wpływu. O influencer marketingu w branży beauty
Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne. Jak marki beauty poradziły sobie w nowej rzeczywistości?