Kolejowy Tetris. PKP Energetyka podejmuje internetowe wyzwanie

Policja, straż pożarna, pogotowie, wojsko – służby z całego świata biorą udział w Tetris Challenge. Wyzwanie podjęli także pracownicy PKP Energetyka. Teraz każdy może zajrzeć do pociągu sieciowego i obejrzeć sprzęt używany przez pracowników dbających o prawidłowe funkcjonowanie sieci trakcyjnej.
O autorze
1 min czytania 2019-10-11

Tetris Challenge to wyzwanie, które stało się hitem internetu. Policjanci, pracownicy pogotowania ratunkowego, żołnierze zmieniają siebie i sprzęt, którego używają w codziennej pracy, w kolorową układankę, przypominającą znaną na całym świecie grę logiczną Tetris. Następnie, z lotu ptaka, robią zdjęcie i wrzucają je do sieci. Dzięki zabawie mamy niepowtarzalną okazję, by podejrzeć, jak wygląda wyposażenie radiowozów, karetek pogotowia, wozów strażackich, a teraz także pociągu sieciowego używanego przez PKP Energetyka.

– Tetris Challenge to fajna zabawa. Kiedy nasi pracownicy dowiedzieli się o tej akcji – pierwsze skojarzenie, jakie się nam nasunęło, to Kaizen i program Krok po kroku. Kaizen to sposób myślenia, według którego właściwe rzeczy zawsze znajdują się na właściwym miejscu, to tak, jak w gierce Tetris. Dzięki takiemu podejściu pracuje nam się łatwiej, efektywniej – mówi Grzegorz Kaliński, zastępca kierownika sekcji, PKP Energetyka.

Kaizen to japońska filozofia zarządzania, która przyczynia się m.in. do poprawy jakości, eliminacji nieefektywności, właściwej organizacji stanowiska pracy oraz optymalizacji procesów. W tym podejściu dużą zmianę osiąga się dzięki wielu, często niewielkim ulepszeniom (dlatego Kaizen często określa się jako metodę małych kroków). Doskonalenie zaczyna się od pojedynczego pracownika, a proces jest ciągły – jedna zmiana pociąga za sobą kolejne. Co ważne, w program zaangażowana jest cała firma, na wszystkich jej poziomach. PKP Energetyka rozpoczęła wdrażanie Kaizen w 2017 r. w ramach dedykowanego programu Krok po kroku. Efektem wprowadzonych zmian są: wzrost jakości pracy, bezpieczeństwa i zaangażowania, ponad 360 000 zaoszczędzonych rocznie roboczogodzin, które przeznaczono m.in na rozwój kompetencji pracowników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj