Ich przygody zaowocują trzema unikalnymi zbiorami zdjęć i filmów pełnych autentyzmu i niosących z sobą niezwykłą opowieść. W tworzenie kolekcji „Disconnect” zaangażowana jest utalentowana polska fotografka Sonia Szóstak.
We współczesnym świecie przepełnionym informacjami, w którym spotykamy się z innymi ludźmi tylko przelotnie, w którym nasze codzienne życie jest ściśle zorganizowane, szukamy inspirujących obrazów, które opowiedzą prawdziwe historie i wywołają emocje, jednocześnie zachowując zgodność z najnowszymi trendami. W odpowiedzi na te poszukiwania Fotolia stara się zapewnić swojej społeczności wyjątkowe połączenie autentycznych opowieści i przygody: kolekcję „Disconnect”.
Zobacz również
„Celem tego projektu jest podkreślenie wkładu fotografów i zaspokojenie potrzeb naszej społeczności poprzez stworzenie lifestyle’owej kolekcji z wysoką wartością dodaną, o mocno emocjonalnej narracji, zbudowanej wokół koncepcji opowiadania za pomocą obrazów. Ta nowa kolekcja pozwoli nam też pokazać różnorodność i wysoką jakość zawartości banku zdjęć Fotolia jako całości” – wyjaśnia Karen Seror, Marketing Manager w Fotolia.
Opowiadanie historii i wspólne doświadczenia: trójka znanych fotografów mierzy się z wyzwaniem
Fotolia rozpocznie współpracę z trójką utalentowanych fotografów, z którymi od kwietnia do czerwca wybierze się po kolei w podróż do trzech egzotycznych krajów. W kwietniu Sonia Szóstak, uznana przez Fashion Magazine Polska za najlepszą debiutantkę, wyruszy na malownicze Filipiny, aby tworzyć wyjątkowe zdjęcia. W maju Brice Portolano, nazywany jednym z pięciu najbardziej popularnych francuskich fotografów w sieci1, uda się do Namibii, by przygotować serię pełnych kolorów i emocji zdjęć. W czerwcu Théo Gosselin, podróżnik i twórca wizualizacji dla Salon de la Photo 2015, poleci na Islandię tworzyć fotograficzny zapis jej opustoszałych i tajemniczych krajobrazów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Cieszę się, że Polka będzie współtworzyć tę kolekcję. Znając portfolio Sonii Szóstak, niezwykle zdolnej fotografki, mam pewność, że stworzona przez nią kolekcja będzie naprawdę wartościowa” – dodaje Beata Jaroszewska, Dyrektor ds. Marketingu Fotolia w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artystom podczas ich wyjazdów będą towarzyszyć członkowie Gang Corp Collective – Pavlé Savic (reżyser filmu), Antony Legrand (dyrektor artystyczny) i Axel Guenoun (dźwiękowiec). Zainspirowani krajem i pracą każdego z fotografów, stworzą piętnaście plików wideo oraz film, który oprócz opowieści o podróży będzie też zawierał zapis każdej sesji zdjęciowej i codziennej pracy fotografów.
Udostępnione zdjęcia zrobione podczas filmowanych przygód ujawnią techniczne i kreatywne sztuczki fotografów, umieszczając obserwatorów w centrum procesu twórczego.
Nowa kolekcja zdjęć premium dostępna dla każdego
Stworzone przez artystów fotografie zostaną podzielone na trzy kolekcje, z których każda będzie zawierać co najmniej trzydzieści zdjęć premium w kategorii „lifestyle” oraz piętnaście plików wideo. Po każdej podróży cała kolekcja zostanie opublikowana w serwisie Fotolia i będzie dostępna w zwykłych cenach. Trzy wybrane zdjęcia z każdej kolekcji wraz z jednym plikiem wideo przez 24 godziny od opublikowania on-line będzie można pobrać za darmo z serwisu Fotolia.
Co miesiąc nowa kolekcja
27 KWIETNIA – kolekcja zdjęć Sonii Szóstak i plików wideo w reżyserii Pavla Savica wykonanych podczas podróży po Filipinach.
27 MAJA – kolekcja zdjęć Brice’a Portolano i plików wideo w reżyserii Pavla Savica wykonanych podczas podróży w Namibii.
27 CZERWCA – kolekcja zdjęć Théo Gosselina i plików wideo w reżyserii Pavla Savica wykonanych podczas podróży po Islandii.
Utalentowani artyści z różnym doświadczeniem
Poszukując prawdziwych, spontanicznych emocji, Sonia Szóstak stara się uchwycić duszę fotografowanych osób. Prace tej absolwentki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi znajdują się w kolekcjach krajów Europy i w Stanach Zjednoczonych. Artystka regularnie współpracuje z galeriami i magazynami na całym świecie. W 2001 r. Le Book wymienia ją jako jednego z najlepszych autorów światowych okładek czasopisma, a Fashion Magazine Polska nazwał ją „najlepszą debiutantką”. W ciągu ostatnich kilku lat z powodzeniem współpracowała z takimi czasopismami, jak: Rolling Stone, Dazed,
i-D, Interview, Highsnobiety, C-Heads, 10 Mag, Levis, Local Heroes i wiele innych.
Brice Portolano jest uznawany za jednego z pięciu najbardziej popularnych francuskich fotografów w sieci. Jego twórczość łączy w sobie przygody w otwartej przestrzeni z dokumentem i kontemplacją natury i istoty człowieczeństwa. Po ukończeniu Gobelins School of the Image w 2013 r. Brice pracował dla takich klientów, jak: Thalys, BMW i Billabong, a jego prace pojawiały się w Nouvel Observateur, Fisheye Magazine, Outside Magazine, a nawet na stronie National Geographic. Na początku 2016 r. ukończył pracę nad projektem fotograficznym „No Signal”, który dokumentuje powrót człowieka do natury w świecie zachodnim.
Urodzony w okolicach Le Havre w 1990 r. Théo Gosselin dorastał otoczony morzem, lasami i dźwiękiem gitar elektrycznych. Pasjonat rysunku, muzyki i kina, zaczął swoją przygodę z fotografią w 2007 r., a ta natychmiast pochłonęła jego codzienność. Théo Gosselin fotografuje życie swojego pokolenia, jego przygody, dobre i złe chwile. Obieżyświat, poszukuje ukojenia w podróży, zarówno po Europie, jak i Stanach Zjednoczonych. Odnajduje się w otwartej przestrzeni, zupełnie jak bohaterowie, których spotyka na swojej drodze.
Urodzony w Serbii Pavlé Savic przybył do Francji w wieku trzech lat, w wieku lat dwudziestu założył tam swoją firmę producencką „What The Film”. W 2009 r. z kilkoma artystami sztuki cyfrowej i audiowizualnej założył Gang Corp Collective. Będąc samoukiem, na własną rękę eksperymentował z różnymi cyfrowymi formatami wideo, zanim w 2012 r. został wybrany do udziału w projekcie Fotolia „Ten Collection”, w ramach którego spotkał z najlepszymi artystami sztuki cyfrowej, aby ich sportretować. Od tamtej pory rozwinął wyczucie i talent do portretów, a także estetyki lifestyle’owej, co pozwoliło mu działać w kampaniach dla France TV, Adidas, Clinique, YouTube, Vice, SNCF i wielu innych. W 2014 r., w zespole z Danielem Assayagem, wyreżyserował pierwszy odcinek z serii dziesięciu pełnometrażowych filmów dokumentalnych zatytułowanej „Cities”. W 2015 r. został wybrany jako główny operator do nakręcenia pełnometrażowego dramatu dokumentalnego podczas turnieju African Stromae.