Kolorowe stacje transformatorowe TAURON Dystrybucja SA

Jak nie stereotypowo przeprowadzić kreatywną kampanię ATL, która po prostu się spodoba? TAURON Dystrybucja S.A. znalazł odpowiedź na to pytanie, organizując akcję w Krakowie, w której wykorzystał powierzchnie na budynkach swoich stacji transformatorowych.
O autorze
2 min czytania 2016-09-14

Szara rzeczywistość

Szara nie byłaby taka zła. Ale ta uliczna często jest pobazgrana, z wulgarnymi napisami albo prezentująca nieudolnie miłość do piłkarskiego klubu z jednej strony krakowskich Błoń lub nienawiść do tego z ich strony drugiej. Ciekawe, że i Wiślacy i zwolennicy Cracovii uwielbiają wyrażać swoje oddanie Klubom, szpecąc mury i miasto. Taka pasja to w sumie jakiś element łączący… może jakieś wspólne warsztaty malarskie ? Pomysł jest, ale do sedna. Stacje należące do TAURON Dystrybucja S.A. ponieważ są w całym mieście, często znajdują się na trasach przemarszu kibiców i dlatego często są dewastowane przez  pseudokibiców a czasem przez zwykłych wandali. Kawałek nisko położonej ściany bez okien i brak właściciela w pobliżu wystarczą by dać upust wielkiemu, w swoim mniemaniu talentowi malarskiemu. 

Szefie, znów pomalowali

Nawet jeśli budynki zostają odnowione i pomalowane na kolor bazowy, w krótce znowu pojawiają się na nich byle jakie rysunki i niecenzuralne hasła. I tak w kółko. Pusta przestrzeń na ścianach kusi a firma boryka się z tym problemem od lat. TAURON Dystrybucja zaproponował akcję, która jest innowacyjnym, a przede wszystkim skutecznym sposobem walki z nielegalnym graffiti. Kiedy ściany stacji są szczelnie wypełnione przez kolorowe rysunki, przypadkowe obrazy i słowa rzadziej pojawiają  się na elewacji.  Dlatego w lipcu tego roku firma podjęła decyzję o zrealizowaniu projektu, w którym powierzchnie na wybranych budynkach zostaną wypełnione przez prace artystów.

Swojski outdoor 

W miastach w dalszym ciągu brakuje przestrzeni, na której artyści mogą legalnie realizować swoje pomysły, dlatego zainteresowanie projektem było bardzo duże. Prosty pomysł i ciekawe wykonanie to podstawowe czynniki, które wpłynęły na pozytywny odbiór kampanii. Finalnie w projekcie wzięli udział polscy artyści street artu, głównie krakowscy grafficiarze i wykonawcy murali. TAURON Dystrybucja od samego początku nie chciał na obiektach zamieszczać treści reklamowych, pomimo tego efekt marketingowy został osięgnięty. Głównym założeniem było wykonanie obrazów, które w estetyczny sposób wkomponują się w otoczenie. Na stacjach pojawiły się m. in. zwierzęta, rośliny, a także ludzkie twarze. Do współpracy zaproszono Tuse’go, Mikołaja Rejsa oraz krakowskich grafficiarzy Noude’go, Marcina Rajewskiego i Łukasza Delimata. Już w trakcie pracy artystów, przechodnie i okoliczni mieszkańcy wyrażali swoje poparcie dla tych działań, ale prawdziwa burza rozpętała się kiedy zdjęcia stacji pojawiły się w Internecie.

Call to action

Firma podzieliła się fotografiami pomalowanych stacji na swoim fanpage’u na Facebooku. W odróżnieniu od typowego wezwania fanów do działania post ze zdjęciami stacji sprawił, że to TAURON został poproszony o kolejną akcję. Role się odwróciły, to firma została wezwana do aktywności. Monika napisała ,,Zapraszamy na Wileńska 9a”. Marta skomentowała post ,, Zapraszam do Gminy Klucze pomalujcie i nas :)‘’. Również artyści i graficiarze interesują się projektem. Słowem … więc chodź pomaluj mój świat TAURONIE.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Autor:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tomasz Groń
Event Manager w agencji Hula Events

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zrealizował ponad 40 eventów, gier miejskich i integracyjnych. Wsparcie przy projektowaniu gier otrzymuje od firmy szkoleniowej MORE&BETTER w której pracuje jako Koordynator Projektów. Absolwent Zarządzania Międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim, obecnie student Europeistyki. Na co dzień zajmuje się organizacją eventów oraz wsparciem marketingowym dla wydarzeń.