TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Komisja Europejska: Coca-Cola zmieni wprowadzające w błąd oznaczenia dotyczące recyklingu

Komisja Europejska: Coca-Cola zmieni wprowadzające w błąd oznaczenia dotyczące recyklingu
Komisja Europejska ogłosiła, że Coca-Cola dostosuje hasła na etykietach, aby precyzyjniej informować o rzeczywistym udziale materiałów z recyklingu w opakowaniach, co ma przeciwdziałać praktykom greenwashingu.
O autorze
1 min czytania 2025-05-09

Coca-Cola podjęła działania w związku z zawiadomieniem organizacji konsumenckiej BEUC (Bureau Européen des Unions de Consommateurs), które trafiło do Komisji Europejskiej oraz sieci współpracy w zakresie ochrony konsumentów (Consumer Protection Cooperation Network) w 2023 roku.

Zawiadomienie dotyczyło wówczas firm rozlewniczych, między innymi Coca-Coli, reklamujących oświadczenia dotyczące ochrony środowiska na plastikowych butelkach.

Coca-Cola dobrowolnie zgłosiła się do CPCN w celu ustalenia zmian. Jak informuje Komisja Europejska, firma zobowiązała się do:

  • Zastąpienia części oznakowania swoich produktów. Dotychczas na butelkach napojów umieszczano informację: „Jestem butelką w 100% z przetworzonego plastiku”. Wprowadzone zmiany będą dotyczyły doprecyzowania, że z recyklingu wykonana została jedynie butelka, a nie etykieta ani zakrętka. Przykładowa nowa treść może brzmieć: „Ta butelka, z wyłączeniem etykiety i zakrętki, została wykonana w 100% z przetworzonego plastiku”.
  • Umieszczenia na opakowaniach komunikatu zachęcającego klientów do odpowiedniego pozbywania się butelek, z jednoczesnym wskazaniem, że proces recyklingu nie stanowi zamkniętego obiegu. W związku z tym z opakowań zniknie dotychczasowy napis: „Poddaj mnie ponownie recyklingowi”, który zostanie zastąpiony przez: „Poddaj mnie recyklingowi”.
  • Zadbania o to, by ogólne wrażenie wyglądu etykiety oraz materiałów marketingowych nie wprowadzało konsumentów w błąd, co do korzyści dla środowiska, które wynikają z zastosowania konkretnego opakowania, np. poprzez łączenie opakowania z hasłami czy symbolami ekologicznymi.

Treści w mediach społecznościowych Coca-Coli również mają odzwierciedlać treść powyższych zobowiązań.

Wdrożenie zmian będzie monitorowane przez krajowe organy ochrony konsumentów.

źródło: Komisja Europejska

PS Coca-Cola w kampanii „Recycle Me” niszczy kultowe logo i zachęca do recyklingu puszek po napoju