Kompania Piwowarska i Tomasz Miler mierzą się z najpopularniejszym piwnym mitem

Kompania Piwowarska i Tomasz Miler, autor MilerPije.pl, degustator i propagator wiedzy o markowych alkoholach zmierzyli się z jednym z najpowszechniejszych mitów dotyczących polskiej gastronomii: czy dolewanie wody do piwa w lokalach jest możliwe i opłacalne.
O autorze
1 min czytania 2014-04-11

W ramach współpracy z KP Tomasz Miler, który zazwyczaj recenzuje mocne alkohole, przygotował specjalny film pt. „Czy piwo w barach jest chrzczone wodą?”. W pubie Warzelnia, który jest jednym z kilkudziesięciu lokali w Polsce i zaledwie dwóch w Poznaniu oferujących Tyskie z tanka, bloger miał okazję obejrzeć z bliska instalacje do nalewania piwa i skorzystać z wiedzy pracowników KP na temat dostawy trunku do lokali gastronomicznych oraz konstrukcji i zabezpieczeń kegów, spełniających najwyższe standardy.

– To nie pierwszy raz, kiedy staram się odpowiedzieć na pytania nurtujące moich czytelników. Zagadnienie, które poruszyliśmy, jest silnie zakorzenionym mitem, dlatego by zweryfikować jego prawdziwość, trzeba było udać się do źródła. Wyprawa ta była interesująca i rozwiała wiele wątpliwości – mówi Tomasz Miler, autor blogów MilerPije.pl oraz MilerSzyje.pl.

Bloger w materiale filmowym wyjaśnia, dlaczego ingerowanie w samą konstrukcję kega lub instalację nie jest możliwe. Sprawdza również inne hipotetyczne możliwości „chrzczenia” piwa oraz udowadnia – przedstawiając potencjalne zyski i straty – że takie działanie jest dla branży gastronomicznej po prostu nieopłacalne. Ponadto tłumaczy pochodzenie najbardziej popularnego piwnego mitu oraz powody zastrzeżeń konsumentów do jakości serwowanego w lokalach piwa. Wiele różnych czynników ma wpływ na smak spożywanego alkoholu, kilka z nich zależy od jakości usług w lokalu – dbałości o instalację, odpowiedniego szkła, sposobu nalewania piwa czy wreszcie temperatury samego napoju. Dlatego KP i Tomasz Miler zachęcają do krytycznego podejścia do tematu, a takie jest możliwe jedynie, jeśli posiada się rzetelne informacje.

– Nasza firma intensywnie angażuje się w edukację i projekty mające na celu walkę z piwnymi mitami. Jeśli my tego nie zrobimy, to kto? Nasi konsumenci chcą poszerzać swoją wiedzę i mają do tego prawo. Mamy nadzieję, że dzięki temu poziom obsługi w gastronomii wzrośnie, a klienci lokali, wolni od uprzedzeń, będą czerpać większą przyjemność z właściwie zaserwowanego i dopasowanego do własnego gustu piwa – mówi Wojtek Mrugalski, kierownik ds. komunikacji Kompanii Piwowarskiej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wpis na temat projektu można już znaleźć na blogu MilerPije.pl. Z kolei materiał filmowy dostępny jest na kanale YouTube Tomasza Milera www.youtube.com/user/openbarpl 

Słuchaj podcastu NowyMarketing