W tegorocznej, XV edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm Kompania Piwowarska otrzymała tytuł Branżowego Lidera Odpowiedzialnego Biznesu zajmując 2 miejsce w kategorii Dobra Konsumpcyjne. W klasyfikacji generalnej lider rynku piwowarskiego w Polsce uplasował się na miejscu ósmym, a w piętnastoletnim podsumowaniu wyników Rankingu zajął 3 miejsce.
18 czerwca br., podczas wirtualnej gali, ogłoszono laureatów Rankingu Odpowiedzialnych Firm. W tym roku w ROF wzięło udział niemal 80 przedsiębiorstw, a zainteresowanie udziałem wyraziło dwa razy więcej. Do głównego zestawienia zakwalifikowało się 70 firm.
Ranking Odpowiedzialnych Firm to jedyne zestawienie działających w Polsce spółek pod kątem jakości systemu zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu: stosowania niezbędnych instrumentów na drodze doskonalenia polityki, struktur i procesów dla pełniejszego podejmowania wyzwań zrównoważonego rozwoju. Ranking, którego organizatorem jest Koźmiński Business Hub, umożliwia rzetelną i miarodajną ocenę zaawansowania firm w realizacji praktyk zrównoważonego rozwoju, a powstaje na podstawie wyników samodzielnie prezentowanych przez firmy w ankietach, które następnie są poddane weryfikacji, zgodnie z zastrzeżoną metodologią.
Zobacz również
Ankieta, którą biorące w nim udział przedsiębiorstwa wypełniają zgodnie z zasadami należytej staranności i etyki zawodowej, jest podstawą opracowania zestawienia Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Ankieta ta jest corocznie modyfikowana tak, by uwzględnić w niej światowe trendy w tej dziedzinie oraz zmiany zachodzące na polskim rynku.
W tym roku 50 pytań zawartych w ankiecie podzielono na trzy części: poziom strategiczny, poziom operacyjny oraz wybrane wyniki. Odpowiedzi uczestników dotyczą działań podjętych na polskim rynku w 2020 r. lub ich stanu na koniec roku kalendarzowego 2020. Deloitte, partner merytoryczny przedsięwzięcia, jest odpowiedzialny za przegląd odpowiedzi udzielonych przez uczestników.
– Czujemy dumę i satysfakcję, że po raz kolejny zostaliśmy wyróżnieni w prestiżowym Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Nasza obecność na tak wysokiej pozycji zestawienia, zwłaszcza w roku kryzysu COVID-19, który postawił przed nami wyzwania z jakimi mierzyliśmy się po raz pierwszy, pokazuje, że Kompania Piwowarska nie tylko potrafi stanąć na wysokości zadania w nadzwyczajnej sytuacji, ale też bez względu na zmienne okoliczności zewnętrzne konsekwentnie realizować założenia firmowej strategii Lepsza Przyszłość 2030. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nasze obecne wysiłki kształtują przyszłość dla nas i następnych pokoleń. Globalnie mierzymy się z problemami, z powodu których odpowiedzialność społeczna i zrównoważony rozwój nabrały szczególnego znaczenia. Szczególnie cieszy nas pozycja nr 3 w zestawieniu najlepszych firm w ostatnich 15 latach, bo to dowód na naszą konsekwencję w działaniu z poszanowaniem wszystkich interesariuszy, otoczenia i środowiska naturalnego. Dla naszej firmy są to wartości kluczowe i integralne części naszej strategii biznesowej – skomentowała Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Istotnym zadaniem, jakie ROF realizuje od 15 lat, jest dostarczanie firmom narzędzia umożliwiającego regularne porównywanie jakości systemu zarządzania odpowiedzialnością społeczną z innymi największymi przedsiębiorstwami w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing