Projekt FASOFF ruszył we wrześniu 2019 roku we współpracy z fundacją „Dom w Łodzi.” Opiera się on na mocnych komunikatach i wizualizacji w celu zwrócenia uwagi na problem, jakim jest FAS (ang. Fetal Alcohol Syndrome) – zaburzenia neurorozwojowe, które są skutkiem działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym. Dla potrzeb kampanii nagrano spot edukacyjny, którego bohaterami są młodzi rodzice spodziewający się potomstwa. Te role odtworzyli pro publico bono Aleksandra Radomska (blogerka) oraz Adam Mortas (łódzki aktor i wokalista). Powstał również nietypowy sklep internetowy (www.fasoff.pl) z produktami dla dzieci, których nie można kupić, ponieważ witryna ma wymiar czysto edukacyjny. Logotypem kampanii stał się dziecięcy smoczek z napisem FASO/FF.
– Cieszę się, że znaleźliśmy się wśród przykładów najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i przełomowych rozwiązań, zwłaszcza, że liczba zgłoszeń była imponująca. Jest to bardzo przyjemne wyróżnienie choć temat, który poruszamy nie jest już tak miły, bowiem dotyczy konsekwencji z podejmowanych decyzji przez osoby dorosłe, które mają wpływ na zdrowie dziecka. Staramy się w swojej codziennej pracy zwracać uwagę na takie sprawy i angażować w nie innych poprzez różne formy komunikacji – działamy w ten sposób już dekadę. W 2019 roku aż 273 tys. osób zostało zaangażowanych w nasze programy związane z odpowiedzialnością społeczną – są wśród nich również inicjatywy nawiązujące do uświadamiania w zakresie spożywania alkoholu w ciąży. Właściwe dotarcie, odpowiednia komunikacja może przyczynić się właśnie do tego, że nasze otoczenie będzie odpowiedzialnie sięgało po alkohol, i na tym nam zależy – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Zobacz również
W tegorocznej edycji konkursu nominowano 71 projektów, z czego 22 nagrodzono, a 28 zostało wyróżnionych. Prace można było zgłaszać w 20 kategoriach, w tym wyjątkowo w kategorii specjalnej „marketing w czasie pandemii”.
Golden Arrow organizowany jest od 2006 roku. Jego głównym celem jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych i premiowanie przełomowych rozwiązań. Jury złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji nagradza kampanie marketingowe pod kątem ich efektywności i innowacyjności.
Organizatorami konkursu są: Media Marketing Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing