Komputronik uruchamia konfigurator AI produktów smart home

Komputronik uruchamia konfigurator AI produktów smart home
Komputronik uruchamia asystenta AI wspierającego w konfiguracji urządzeń smart home. Usługa pozwala klientom na samodzielne skomponowanie zestawu produktów dostępnych w sklepie online, a także podpowiada sposób montażu. 
O autorze
1 min czytania 2025-05-21

Konfigurator produktów smart home pomoże w określeniu potrzeb, doborze odpowiednich urządzeń, a nawet odpowie na pytania dotyczące montażu.

– Największym wyzwaniem dla klientów zastanawiających się nad zakupem urządzeń smart home są podstawowe problemy z kompatybilnością i protokołem połączeń. Klienci mogą nie wiedzieć, że produkty różnych marek niekoniecznie muszą się ze sobą łączyć, że potrzebują do tego dodatkowej centralki lub innej aplikacji zarządzającej. Nasz konfigurator AI nie tylko pomoże w skomponowaniu zestawu, ale także w rozwiązywaniu problemów z lokalizacją urządzeń i ich montażem – tłumaczy Karolina Pietz-Drapińska, dyrektorka marketingu & digital development w Komputronik.

Konfigurator smart home od Komputronik oparty jest o LLM, czyli o model językowy, który bazuje na sztucznej inteligencji. Wystarczy, że klient wpisze swoją potrzebę, np. „szukam kamer do zabezpieczenia domu”. Konfigurator dopyta go o kilka kluczowych szczegółów (np. system operacyjny w telefonie) i stworzy dedykowaną dla niego ofertę, która spełni jego potrzeby w ramach deklarowanych warunków użytkownika. Konfigurator podpowie również jak zainstalować wybrane produkty, co znajduje się w opakowaniu, czy potrzebne są śruby do montażu oraz przedstawi przydatne wskazówki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wprowadzenie sztucznej inteligencji do doradztwa zakupowego to naturalny krok w stronę spersonalizowanej oferty, możliwości wyboru rozwiązań dopasowanych do osobistych preferencji. Konfigurator unika żargonu technicznego, używa prostego języka, umożliwiając samodzielnie i bezstresowe przejście przez proces zakupu, a następnie zamontowanie sprzętu w domu. Kolejne korzyści dla klientów to uniknięcie błędów zakupowych oraz wsparcie dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – wymienia Karolina Pietz-Drapińska.

Narzędzie dopasuje także sprzęt do produktów, które użytkownik już posiada w domu, uzupełniając zestaw. Jest także pomocne w montażu sprzętu, a w przypadku jakichkolwiek problemów, jakie pojawią się po zamontowaniu urządzeń, pomoże w ich rozwiązaniu lub podpowie, jak zgłosić reklamację. Konfigurator AI smart home zapewnia także wsparcie sprzedażowe, informując o aktualnych ofertach oraz możliwości zakupu na raty.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: mat. pras.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się