Dokument jest zestawem inspiracji, a nie gotowych rozwiązań. Zachęca do refleksji na temat komunikacji własnej marki oraz zastosowania nowych narzędzi marketingowych.
„Komunikacja w pandemii” podzielona jest na cztery główne segmenty tematyczne. Dzielimy się nie tylko naszymi rekomendacjami działań, ale także konkretnymi przykładami marek, które już wdrażają je do swojego biznesu oraz komunikacji.
Zobacz również
1. Transformacja biznesu
Obecna sytuacja wymaga zmian w sposobie funkcjonowania wielu biznesów.
Podstawową bronią w walce z epidemią jest izolacja społeczna, która stawia ogromne wyzwania dla marek – szczególnie tych opartych o tradycyjne kanały sprzedaży czy możliwości konsumpcji. Dodatkowo konsumenci przechodzą do sieci, gdzie spędzają więcej czasu i są bardziej zaangażowani. Opracowanie podpowiada jak dostosować nie tylko swoje produkty i usługi, ale także ścieżkę zakupową do panujących obecnie warunków.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2. Komunikacja marki
Dokument odpowiada na pytanie, które obecnie zadaje sobie zapewne każdy z marketerów. Komunikować się, czy na chwilę wcisnąć STOP? A jeśli zdecydujemy się na brak przerwy, to co powinna mówić nasza marka? Jak dostosować jej pozycjonowanie do obecnej sytuacji? Na których działaniach i komunikatach skupić się?
3. Architektura kanałów komunikacji
Jak dobrać odpowiednio kanały komunikacji w obecnych czasach? Dokument podpowiada, które zyskują na znaczeniu, a które je tracą oraz jak dostosować media plan swojej marki.
4. Compete kreatywny
Garść inspiracji, czyli zbiór najciekawszych pomysłów zrealizowanych przez marki w czasie trwania pandemii. Opracowanie pokazuje jak odnoszą się one do obecnej sytuacji, wspierając swoich konsumentów, służbę zdrowia czy nawet swoją konkurencję.
Dokument sięga zarówno do przykładów z polskiego rynku, jak i z zagranicy. Dostępny jest do pobrania na stronie.