TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Komunikatory: ile czasu im poświęcamy?

Coraz więcej czasu spędzamy na korzystaniu z urządzeń mobilnych: ok. 25% to aktywność podejmowana w aplikacjach preinstalowanych, 50% w aplikacjach instalowanych. Część z tej aktywności stanowi korzystanie z komunikatorów.
O autorze
1 min czytania 2015-07-30

Które z nich pochłaniają więcej czasu, a których używa największe grono odbiorców? Przedstawiamy wyniki badania Mobience.

Dzień wypełniony wirtualnymi rozmowami

Pod lupę w badaniu wzięto 7 mobilnych komunikatorów, zarówno tych, których komunikacja opiera się na zdjęciach, jak i samym tekście: Messenger, WhatsApp, Viber, Snapchat, Instagram, GG i Skype.

Z których komunikatorów korzysta najwięcej osób?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Snapchat znalazł się na końcu sztafety, jeżeli weźmiemy pod uwagę jego miesięczny zasięg, który wynosi 6%. Pierwsze miejsce należy do facebookowego Messengera, z którego korzysta 51% użytkowników urządzeń mobilnych. Na kolejnych miejscach pod względem zasięgu znalazł się Skype (19%), Instagram (12%), WhatsApp (11%), GG (9%) i Viber (8%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej nie znaczy dłużej

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Duże zasięgi, jakimi cieszą się poszczególne komunikatory, nie zawsze przekładają się na czas im poświęcany. Zgodnie z wynikami, średni dzienny czas spędzany na korzystaniu z poszczególnych aplikacji wynosi od 2 minut i 30 sekund (Messenger) do 10 minut i 24 sekund (Snapchat). Co ciekawe, dużą ilość czasu pochłania korzystanie – z wydawać by się mogło – zapomnianego GG. Wierni fani tego komunikatora korzystają z niego na urządzeniach mobilnych przez 7 minut i 11 sekund dziennie, zostawiając tym samym w tyle rozmowy przez Vibera (05:15) czy wspomnianego Messengera (02:30).

Ciekawy jest również wynik komunikatora WhatsApp, gdzie użytkownikowi komunikacja zajmuje ponad 7 minut. Jest to czas porównywalny z komunikacją mobilną poprzez GG (07:11). Instagram również okazuje się być bardziej angażującą aplikacją od Messengera (02:30) – użytkownik poświęca jej prawie 6 minut dziennie.

Pomimo dostępnych narzędzi komunikacji w smartfonach takich, jak połączenia i SMS-y, dużą popularność zyskują komunikatory. Można zauważyć trend odchodzenia od tradycyjnego modelu komunikacji. Oczywiście może to być też podyktowane kosztami – z komunikatorów korzystamy bezpłatnie. Oprócz tego użytkownik wybranych komunikatorów (Instagram, Snapchat) ma możliwość komunikacji się na szerszą skalę. Wysyłają zdjęcie na Instagramie dociera do większej liczby użytkowników, np. do wszystkich znajomych – podsumowuje Małgorzata Wołejko z firmy Spicy Mobile. 

*Dane pochodzą z aplikacji badawczej Mobience, udostępnionej przez agencję Spicy Mobile. Aplikacja służy lepszemu poznaniu zasad kierującymi środowiskiem urządzeń mobilnych. Użytkownicy bezpłatnie instalując aplikację na swoim telefonie/tablecie, dołączyli do panelu badawczego, mając tym samym realny wpływ na rozwój Internetu.