TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Konferencja Agency Performance Marketing Summit 2024 [RELACJA]

Konferencja Agency Performance Marketing Summit 2024 [RELACJA]
5 września 2024 roku w londyńskim biurze Mety odbył się Agency Performance Marketing Summit 2024, czyli coroczny event organizowany przez Metę dla Agencji Mediowych z całej Europy. Na konferencji mieliśmy okazji posłuchać aż 9 prelekcji i paneli dyskusyjnych poprowadzonych przez 15 ekspertów Mety oraz firm współpracujących.
O autorze
3 min czytania 2024-09-06

Tematyka tegorocznych wystąpień obejmowała wiele obszarów, jednak kluczowe z nich to:

  • trendy na Peak Season, czyli Q4 jako najważniejszy okres zakupowy w e-commerce, Search Shift with Search Lift, czyli o synergii działań Mety i trafficu organicznego;
  • wykorzystanie AI – najnowsze trendy, spostrzeżenia i innowacje kształtujące Meta AI;
  • rozwiązanie Advantage+ i moc nowej funkcjonalności A+SC/Non – Purchase Events, czyli o tym, jak uzyskać większą wartość z reklam, zwiększyć liczbę konwersji i zwrot z inwestycji.

Pozostałe prezentacje dotyczyły m.in. IG Creator Market Place i reklam partnerskich, czyli tego, jak wykorzystać wpływy najlepszych twórców, innowacyjne rozwiązania i usługi oferowane przez partnerów z Smartly, Vidsy, Alison.AI, The Cirqle, Hunch i Stape. A także odpowiadały na pytania o to, jak wykorzystać unikalne funkcje WhatsAppa. Prelekcję specjalną wygłosiła VP Merkle, Deborah Womack, która opowiedziała o istocie wykorzystania danych i synergii z działaniami płatnymi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ale czego mogliśmy dowiedzieć się w tym roku z trzech najważniejszych wystąpień?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Według ekspertów Mety już 2023 rok był bardzo silny pod kątem sprzedaży, jednak w 2024 możemy się spodziewać kolejnych rekordów. Średnie wydatki na prezenty i zakupy świąteczne w 2023 roku wyniosły $488, czyli o 15% więcej niż rok wcześniej.1 Z kolei marki, które przeprowadziły kampanie z wykorzystaniem Al, potwierdzają, że wygenerowały sprzedaż o wartości 199 miliardów dolarów.2

Ogromną rolę w poszukiwaniu prezentów i okazji świątecznych odgrywa Meta. Według danych, aż 40% badanych deklaruje, że najlepsze okazje zakupowe znalazło właśnie na Facebooku i Instagramie. Intencje zakupowe nie są zaskoczeniem – 74% pytanych przyznaje, że kluczową rolę odgrywa cena produktu, 73% docenia jego jakość produktu oraz dostępność, a dla 69% z nich decydujący jest czas dostawy.3

Eksperci Mety rekomendują, aby działania reklamowe na Peak Season rozpocząć z wyprzedzeniem. Blisko 10% użytkowników zadeklarowało, że poszukiwania najlepszych okazji i prezentów w 2023 roku rozpoczęło jeszcze we wrześniu. Najwięcej, bo ponad połowa, dokonuje zakupów w listopadzie, a zadanie te na grudzień pozostawia jedynie ok. 25% osób.4

Kluczowe jest również, aby zadbać o inwestycje budżetów reklamowych zarówno w górej części lejka konwersji, jak i o jego dolną część. Według danych Mety reklamodawcy, którzy zainwestowali ponad 25% budżetu przed szczytem w górną część lejka, osiągnęli blisko 40% wyższy CVR, o 17% niższe CPA, a także ROAS wyższy o 57% w docelowym sezonie.5

Uruchomione przez Metę rozwiązanie Advantage Shopping Campaigns, czyli kampanie zakupowe Advantage+ to część produktów Meta Advantage+, które wykorzystują uczenie maszynowe, aby pomóc reklamodawcom skuteczniej docierać do wartościowych odbiorców przy krótszym czasie konfiguracji. Jak wynika z testów, ASC odnotowują nawet 22% wyższy ROAS per $ niż standardowe kampanie.6

Mimo że rozwiązanie skierowane było pierwotnie tylko do posiadaczy e-commerce, to stosunkowo niedawno Meta umożliwiła wykorzystanie kampanii ASC również reklamodawcom oferującym usługi. Wdrożyła Advantage Shopping Campaigns for Non-Purchase Event, czyli możliwość kierowania kampanii pod cele inne niż sprzedażowe. Obecnie mamy więc okazję przeprowadzenia kampanii ASC z optymalizacją dla zdarzeń takich jak: „Dodaj do koszyka”, „Zakończono rejestrację”, czy „Subskrybuj”. Wydarzenia niestandardowe mogą również obejmować leady, czyli zapisy do bazy lub wypełnienie konkretnego formularza.

Z wydarzenia Agency Performance Marketing Summit 2024 wróciłam z dużą dawką wiedzy i inspiracji do dalszych działań dla naszych klientów. Jeżeli miałabym wskazać 3 kluczowe rekomendacje i wnioski, byłoby to z pewnością:

  • zakupy świąteczne zaczynają się znacznie wcześniej, dlatego warto już we wrześniu zaplanować działania mediowe na Q4,
  • wykorzystanie formatów AI pozwala na znaczną redukcję kosztów kampanii,
  • warto zadbać o inwestycje budżetów w górną część lejka sprzedażowego.

PS: A w drodze powrotnej do Warszawy urzekła mnie reklama Bumble na londyńskim lotnisku Heathrow.

1Dane własne Mety. Badanie „Seasonal Holidays Study” przeprowadzone przez YouGov. Przeprowadzone na 22 722 kupujących w wieku 18-64 z całej Europy.
2Dane własne Mety (Salesforce).
3Dane własne Mety. Badanie „Seasonal Holidays Study” przeprowadzone przez YouGov. Przeprowadzone na 22 722 kupujących w wieku 18-64 z całej Europy.
4Meta Case Study (All EMEA Holiday Shoppers 2023).
5Analiza Meta Auction Expert, maj 2022 r. Analiza Conversion Lift dla e-commerce.
6Meta Case Study (June, 2024).

Zdjęcia: mat. aut.

PS1 Konferencja „Kryzys dobrostanu. MŁODZI DOROŚLI 2024″ [RELACJA]

„Kryzys dobrostanu. Młodzi Dorośli 2024″ to tytuł konferencji IRCenter zorganizowanej 20.05.2024 r. na podstawie raportu o Młodych Dorosłych. Konferencji nietypowej, ponieważ postanowiono postawić w niej na różnorodność prelegentów oraz na to, aby zawiązać wspólną platformę dyskusji z młodymi i o młodych.

PS2 UODO: Meta z tymczasowym zakazem wyświetlania reklam z wizerunkiem Omeny Mensah oraz Rafała Brzoski na terenie Polski

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO) podjął precedensową decyzję, wydając postanowienie tymczasowo zakazujące firmie Meta wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi Omeny Mensah na Facebooku i Instagramie w Polsce.