Czym różni się uczestnictwo w koncercie od wysłuchania płyty? Wydarzenie kulturalne – dziejące się między artystą, odbiorcą, organizatorem czy mecenasem – może i powinno być traktowane jako zbiór relacji międzyludzkich.
W tym roku skupimy się na tym co Daleko od szosy. W panelu, który pokaże, że na prowincji powstaje coraz więcej ciekawych wydarzeń kulturalnych, wezmą udział Joanna Kalisz-Dziki z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gorlicach, Roman Gutek z Gutek Film i Mariola Pękala-Piekarska z Centrum Kultury i Sztuki im. Ady Sari w Nowym Sączu. Rozmowę poprowadzi Filip Springer, który postara się wydobyć od rozmówców przepis na maksymalne zaangażowanie lokalnych środowisk w imprezę.
Zobacz również
– Kultura i sztuka są wyjątkowymi narzędziami – umiejętnie wykorzystane przemawiają bezpośrednio do naszych zmysłów i budzą emocje. Połączenie światów kultury i biznesu to doskonały przepis na wykreowanie wizerunku marki – mówiła rok temu Julia Kozak, członkini Rady Ekspertów THINKTANK. Czy jej słowa potwierdzi nasz tegoroczny ekspert Jacek Kłosiński? To wszystko 3 października w Krakowie.
Gdy już mamy markę i pomysł na jej wygląd, czas wypromować wydarzenie. W tym niezbędne, a na pewno niezawodne mogą okazać się media. A jak już mierzyć, to wysoko i sięgnąć po ogólnopolskie. Jak to zrobić, podpowiedzą red. Maciej Głogowski i Katarzyna Gralak z TOK.fm. Ale jak zgrabnie stworzyć historię wokół wydarzenia? W tym pomoże storytelling, czyli wprowadzenie opowieści jako narzędzia komunikacji w relacji między marką a klientem. Uchodzi za jedną z najskuteczniejszych technik marketingowych.
Dźwigacze Kultury 2018 będą miały też swój manifest… kobiecości. Bo przecież Kultura jest kobietą! Artystki, pisarki, tłumaczki, aktorki, perfomerki, pieśniarki, kuratorki, dramaturżki, scenografki i reżyserki współtworzą wraz z mężczyznami polską kulturę. A na polu jej organizacji czyli w gronie edukatorów, animatorów i managerów stanowią wręcz większość. Porozmawiają o tym Anna Hryniewiecka z Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, Joanna Kos-Krauze z Gildii Reżyserów Polskich, Sylwia Chutnik – pisarka, Leszek Jażdżewski z „Liberté!” oraz Agata Dziduszko-Zygleska.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Ale to nie koniec. W ciągu dwóch dni uczestnicy wezmą udział w warsztatach Jak pozyskać sponsora, Zastosowanie i prezentacja metody design thinking czy Budowanie marki kreatora innowacyjności w kulturze. Podczas konferencji kilkudziesięciu przedstawicieli branży kultury wymieni swoje poglądy i doświadczenia z uczestnikami konferencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Celem Dźwigaczy Kultury jest rozmowa o wszelkich aspektach współczesnej kultury, od jej manifestacji w postaci mniejszych i większych wydarzeń, po dalekosiężne strategie i wpływ na gospodarkę. Tworzymy w Krakowie miejsce spotkania i wymiany doświadczeń, a także przestrzeń do dyskusji dla profesjonalistów związanych z kulturą nie tylko z Polski, ale też z całej Europy: to idealne pole do zdobywania wiedzy i doświadczeń, do badania i diagnozowania. W szeregu merytorycznych spotkań – wykładów, paneli i warsztatów – uczestnicy dowiedzą się, jak organizować i zapewniać finansowanie wydarzeniom, ale też jak planować długofalowe programy kulturalne oraz w jaki sposób ich realizacja może wpływać na dobrostan mieszkańców i nasze najbliższe otoczenie.
Spotkania urozmaici koncert L.U.C – 100 lat polskiej muzyki. To będzie niesamowity wieczór, unikatowe spotkanie artystów w repertuarze nawiązującym do historii polskiej muzyki filmowej. Szlagiery Henryka Warsa, muzyka do Dziecka Rosemary Krzysztofa Komedy, fragmenty soundtracku Jana A.P. Kaczmarka z Marzyciela i wiele więcej! 3 października 2018 roku w Sali Audytoryjnej im. Krzysztofa Pendereckiego w ICE Kraków.
Konferencja Dźwigacze Kultury 2018 odbędzie się w dniach 3-4 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Więcej informacji znajduje się na stronie www.dzwigaczekultury.pl.