Dziś, gdy współpraca marek z twórcami internetowymi wykracza daleko poza proste promowanie produktów, firmy dostały wyjątkową szansę na budowanie jakościowych i trwałych relacji z klientami. By tego dokonać, muszą nieustannie adaptować się do zmieniających się trendów, wyzwań rewolucji technologicznej i nowych regulacji prawnych, idących w parze ze specjalizacją rynku. Jak w błyskawicznie zmieniającym się świecie nie być copycatem, a surferem trendów? Jak odnaleźć się w nowych formatach? Jak, wdrażając niestandardowe rozwiązania, mierzyć efektywność kampanii, nie zapominając o ochronie konsumentów? To tylko część zagadnień, nad którymi pochylą się eksperci z grup roboczych IAB Polska podczas konferencji „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”. Wydarzenie odbędzie się już 29.10.2024 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.
– Nowe horyzonty influencer marketingu to temat przewodni konferencji IAB HowTo, która skupi się na wyzwaniach związanych z dynamicznymi zmianami społecznymi i technologicznymi. Współpraca z influencerami wymaga coraz większej specjalizacji i odpowiedzialności. Eksperci, w tym przedstawiciele UOKiK, omówią, jak odpowiedzialnie wykorzystywać nowe trendy i technologie, budować trwałe relacje z konsumentami oraz unikać ryzykownych praktyk marketingowych. Konferencja skoncentruje się na przyszłych wyzwaniach i możliwościach, jakie rozwój influencer marketingu oferuje markom – tłumaczy Justyna Oracz, Head of Communications w WE!RE Fantasy, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.
Zobacz również
O czym i jak mówić do społeczności?
O ciemnej stronie internetu – praktykach dark patterns, fałszywych opiniach, nieoznaczaniu reklam, czyli jak nie zrobić sobie krzywdy, pracując z influencerem? Krótki poradnik UOKiK na ten temat przedstawi Małgorzata Cieloch, Dyrektorka Departamentu Komunikacji i Rzeczniczka Prasowa UOKiK w Bydgoszczy oraz Krzysztof Lehmann, Zastępca dyrektora, delegatura UOKiK w Bydgoszczy.
W dobie rozwoju AI oczy wszystkich zwrócone są w stronę wirtualnych influencerów – to oni będą zmieniać zasady gry. Jak marketerzy mogą korzystać z cyfrowych postaci, by tworzyć trwałe i autentyczne relacje z konsumentami, balansując pomiędzy technologią a ludzkim odczuciem? O tym w wystąpieniu Patryka Trzaski z Falou. Ekspansja cyfrowej rzeczywistości to także metaverse, nad którym w kontekście trendu gamingowego pochyli się Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly.
Walka o dobre treści to dziś walka o autentyczność, ale o tę nie łatwo w dobie ironizacji i memizacji contentu w social mediach. Jak mówić do współczesnych odbiorców, którzy po mistrzowsku czytają między wierszami? Najciekawsze case studies przedstawi Mateusz Górecki, WE!RE Fantasy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Perspektywa influencera
Najgorętszy trend konsumpcji treści w internecie? Short videos, które w pogoni za viralem mogą przynieść wielką korzyść, albo wielką wtopę. Jak przekształcić virale i RTM’y w atrakcyjne treści komercyjne z poszanowaniem prawa autorskiego? O efekcie viralu opowiedzą eksperci ze Space Cat Industries – Justyna Zawadzka i Rafał Pogorzelski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak z kolei lepiej zarządzać oczekiwaniami klienta? Co jest największym wyzwaniem na różnych etapach kampanii i jakie z tego płyną wnioski dla firm? Szansą na poznanie unikalnej perspektywy twórcy internetowego będzie wspólne wystąpienie twórcy i managera: „Między teorią a praktyką”, Jakuba „Coocharza” Przeździeckiego oraz Artura Nalepko, Head of Influencer Management w Rokmates.
- O tym, czy możemy już ogłosić śmierć trendów, opowie Berenika Barczak-Kilavuz, Senior Influencer Lead w VML.
- Z kolei o tym, czym różni się współpraca z influencerem od pracy z content creatorem, na podstawie działań z twórcami m.in. w projekcie TASTErzy wyjaśnią Karolina Jądrzyk, Influencer Marketing Manager oraz Anna Rucińska, Head of Burda Beauty Center & Communications z Burda Media Polska.
- Jak skalować i uzupełniać działania z twórcami internetowymi, aby osiągać najlepsze wyniki i zyskiwać rozpoznawalność opowiedzą Monika Domańska, Senior Influencer Marketing Project Manager oraz Aleksandra Raczko, Senior Influencer Marketing Project Manager w Labcon.
- Wreszcie – jak zmieniają się oczekiwania klientów względem twórców i jacy twórcy mają większe szanse na sukces, opowie Olga Gralińska, Head of Influencer Marketing, Stor9.
Zdobądź bilet na wydarzenie TUTAJ >>
*The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Raport
Zdjęcie główne: mat. pras.