Rynek mediów podlega ciągłym zmianom od ponad 20 lat. Rewolucja rozpoczęła się wraz z pojawieniem się mediów cyfrowych, rzeczywistość na nowo definiowały media społecznościowe, znacząco spadła pozycja prasy drukowanej czy samych dziennikarzy. Pojawili się influencerzy jako bohaterowie masowej wyobraźni, a media tradycyjne rozpoczęły nierówną walkę z fakenewsami. Świat komunikacji podlegał szybkim i przewidywalnym zmianom. Ostatnie miesiące pokazały jednak, jak bardzo jesteśmy nieprzygotowani na kolejne tsunami.
Zamknięci w domu, otoczeni ekranami komputerów i smartfonów, zaczęliśmy zupełnie inaczej „konsumować” media. Jak pokazały pierwsze badania*, każde pokolenie znalazło swój własny sposób na pracę i rozrywkę. Sytuacja wymagała błyskawicznej reakcji – tworzenia nowych strategii, zmiany języka, kanałów dotarcia, przesuwania lub cięcia budżetów.
Zobacz również
– Będąc w samym centrum tej marketingowej rewolucji, postanowiliśmy precyzyjnie opisać zastaną rzeczywistość i odpowiedzieć na kluczowe pytanie:jak powinien wyglądać „switch” w komunikacji? Czego dziś potrzebuje PR, reklama i marketing, by były skuteczne? Chcemy oddać głos osobom na co dzień zarządzającym komunikacją w firmach, a także dziennikarzom i influencerom, którzy opowiedzą, jak z ich perspektywy wygląda dziś rynek mediów – mówił Łukasz Malczewski, partner zarządzajacy agencji d*fusion communication, organizującej konferencję.
Branżowi eksperci
W debatach wezmą udział eksperci, m.in. Anna Klimczuk, head of communication w Microsoft Polska, Anna Marciniak, head of communication w Mastercard, Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald’s Polska, Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska, Robert Sadowski, digital marketing manager w Newspoint, czy Łukasz Gajewski-Głodek, head of marketing in Central & Eastern Europe w Uber. Nie zabraknie także dziennikarzy, w tym m.in. Agnieszki Mosór z telewizji Polsat, Łukasza Grassa oraz Mateusza Borka, dziennikarza i twórcy „Kanału Sportowego”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W wydarzeniu uczestniczyć będą także przedstawiciele d*fusion communication: zarządzający firmą Łukasz Malczewski oraz Kamil Kozłowski, a także managerowie Piotr Jamrogiewicz oraz Agnieszka Kowalska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patronami wydarzenia są: NowyMarketing, Business Insider Polska, Marketing przy Kawie.
Program konferencji
- 10:00 Start konferencji. #SWITCH w komunikacji – Łukasz Malczewski, partner zarządzający d*fusion communication.
- 10:15 Debata „#SWITCH w komunikacji: jak pandemia wpłynęła na relacje?” z udziałem przedstawicieli Mastercard, McDonald’s i Uber – prowadzenie: Łukasz Grass.
- 11:00 Uwaga, zagrożenie! Jak budować system wczesnego ostrzegania – prowadzenie: Robert Sadowski, digital marketing manager w Newspoint.
- 11:30 Agile Communication: jak zyskać zwinność w działaniach komunikacyjnych – prowadzenie: Piotr Jamrogiewicz, account director w d*fusion communication.
- 12:00 Serce czy rozum? Czy społeczna odpowiedzialność będzie wpisana w strategię komunikacyjną organizacji? – prowadzenie: Agnieszka Kowalska, account manager w d*fusion communication.
- 12:30 Koniec świata dziennikarstwa? O dziennikarskiej profesji w cyfrowych czasach – wywiad z Mateuszem Borkiem dziennikarzem i współtwórcą Kanału Sportowego
- 13:00 Głos lidera w świecie zmian – wywiad z gościem specjalnym.
- 13:30 Debata „#SWITCH w komunikacji: jak wirus zmieni przyszłość komunikacji?” – z udziałem przedstawicieli Microsoft i Samsung – prowadzenie: Agnieszka Mosór.
- 14:30 Koniec konferencji
Zgłoszenia
Konferencja zostanie przeprowadzona online. Udział w niej jest bezpłatny, po wcześniejszej rejestracji, której można dokonać poprzez stronę: www.switch.dfusion.pl. Wydarzenie odbędzie się 4 czerwca (czwartek) 2020 r., początek o godz. 10:00.
*www.visualcapitalist.com/media-consumption-covid-19/