TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Konferencja Web Woman Wanted – Internautki na celowniku

18 czerwca w Pałacu Prymasowskim w Warszawie odbyła się konferencja Web Woman Wanted 2013, poświęcona kobietom w Internecie i zorganizowana przez sieci reklamowe 4 Clover i Zdrowie net, należące do IDMnet.
O autorze
2 min czytania 2013-06-21

Główną częścią programu było przedstawienie i analiza wyników autorskich badań, przeprowadzonych na potrzeby konferencji przez Instytut Badań Pollster. Badania dotyczyły zachowań kobiet w sieci, w rozróżnieniu na dane grupy wiekowe, używane urządzenia, czas korzystania z Internetu oraz rodzaj poszukiwanych informacji. Zostały przeprowadzone w maju br. metodą CAWI Real Time Sampling, czyli na podstawie wywiadu internetowego z wykorzystaniem kwestionariuszy wyświetlanych na stronach internetowych.

W konferencji wzięli udział również przedstawiciele serwisów internetowych, w szczególności dedykowanych kobietom, takich jak m.in. Pakamera.pl, Sophisti.pl, PoradnikZdrowie.pl i Glamki.pl. W trakcie kilkugodzinnego wydarzenia uczestnicy konferencji mogli także zwiedzić showroom, w którym młode projektantki prezentowały swoje prace.

 „Kobiecy pierwiastek w Internecie ma dla nas ogromne znaczenie, dlatego zdecydowaliśmy się poświęcić mu zarówno nasze autorskie badania jak i tę konferencję – mówi Anna Kaczmarska, prezes IDMnet i jedna z prelegentek – Największym zaskoczeniem były dla nas wyniki badań dotyczące kobiet w wieku 45+, które mają już ukształtowane sposoby konsumpcji treści online, stanowią coraz większy procent użytkowniczek i są coraz bardziej aktywne w sieci.”

Badania wykazały, że kobiety w różnym wieku odmiennie konsumują Internet i korzystają z różnych jego funkcji. Nie jest zaskoczeniem, że w porównaniu do młodszych internautek bardziej dojrzałe kobiety w wieku 45+ mniej intensywnie korzystają z Internetu i skupiają swoją uwagę głównie na wyszukiwaniu informacji oraz korzystaniu z usług, takich jak bankowość elektroniczna, czy e-mail. Mniej czasu poświęcają natomiast interakcji i rozrywce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednym z ciekawszych wyników była różnica w dobowym rozkładzie korzystania z poszczególnych urządzeń. Okazuje się, że Internautki, posiadające kilka rodzajów urządzeń, od rana do popołudnia korzystają głównie ze smartfonów, a dopiero wieczorem zmieniają je na komputer stacjonarny lub laptopa. Kobiety posiadające tablet od późnego wieczora korzystają właśnie z tego urządzenia, najczęściej przed snem w łóżku.

Jeżeli chodzi o wybór urządzenia, to okazuje się, że komputer stacjonarny lub laptop jest najbardziej niezbędny dla kobiet w wieku 45+, natomiast najmłodsze internautki przywiązują do tych urządzeń mniejszą wagę. Najmłodsze Internautki w wieku 15-24 uważają za niezbędny smartfon (55%), który pod tym względem prawie dorównuje popularnością z komputerowi stacjonarnemu lub laptopowi (65%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyniki badania pozwoliły także na wyodrębnienie trzech grup kobiet, które odmiennie zachowują się w sieci: Kreatorek, które tworzą dużo treści w sieci i korzystają z Internetu bardzo intensywnie, Konsumentek, które także intensywnie korzystają z Internetu, jednak nie generują dużej ilości treści oraz Obserwatorek, które mniej intensywnie korzystają z Internetu i traktują go głównie użytkowo, a nie jako formę rozrywki, czy spędzania wolnego czasu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Infografika w wysokiej rozdzielczości

To tylko kilka wniosków z badania, jakie zostało przeprowadzone na potrzeby konferencji Web Woman Wanted 2013. Szczegółowe wyniki już wkrótce będą dostępne na stronie poświęconej konferencji: www.webwomanwanted.pl

Jak zapowiadają organizatorzy, była to pierwsza z cyklu konferencji, skierowanych do branży kobiecej, jakie w niedalekiej przyszłości ma zamiar zorganizować sieć reklamowa IDMnet.