Po ponad dwudziestu latach Kongres Badaczy Rynku i Opinii tworzony przez branżowe organizacje badawcze przeszedł proces repozycjonowania i rebrandingu w INSUMMIT Festiwal Insightów i Innowacji. Zmianie uległa także formuła i lokalizacja wydarzenia, które zostało na nowo zaprojektowane jako otwarta platforma integrująca liczne branże dostawców i odbiorców wiedzy z zakresu human insight. Festiwal odbędzie się w dniach 22 i 23 września w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.
INSUMMIT powstał na bazie pond 20 lat doświadczeń Kongresu Badaczy, w którym co roku brało udział 500–700 osób reprezentujących ponad 200 marek z kilkudziesięciu branż. Dorobek Kongresu był naprawdę imponujący, ale czuliśmy, że potrzebujemy większego otwarcia, większej inkluzywności i zaproszenia do współdziałania twórców z różnych środowisk dostarczających i wykorzystujących wiedzę o człowieku, społeczeństwie i rynku – mówi Anna Karczmarczuk, prezeska Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii i współorganizatorka INSUMMIT.
Zobacz również
Trwający blisko pół roku proces projektowania nowej marki i formuły eventu, ujawnił nowe oczekiwania stawiane wydarzeniom biznesowym, a także potrzebę szerszego spojrzenia na cross-branżowy obszar human insight.
Badania i analizy, które przeprowadziliśmy, wykazały że mamy ogromny potencjał rozszerzania grupy odbiorców i docierania z naszą misją do wielu środowisk biznesu, administracji i trzeciego sektora. Dbałość o najwyższą jakość merytoryczną zawsze była częścią naszego DNA. Teraz dodajemy do niej więcej różnorodnych progresywnych treści, więcej innowacyjnych, angażujących formatów oraz inspirujących wydarzeń towarzyszących. Wszystko po to, aby INSUMMIT był najważniejszą przestrzenią dyskursu o przyszłości wiedzy human insight i pokazywał najlepsze sposoby jej przekładania na innowacyjne rozwiązania – dodaje Anna Karczmarczuk.
Pozycjonowanie INSUMMIT wpisuje się podejście insights into action i jest oparte na trzech filarach:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
a) łączeniu szerokiego strumienia wiarygodnych danych o zachowaniach obywatelskich i konsumenckich z empatią i rozumieniem ludzkiej natury,
Słuchaj podcastu NowyMarketing
b) wspieraniu kreatywności, aktywacji i zaangażowania,
c) zaproszeniu do działania, współpracy i impaktu.
Do 8 maja organizatorzy zapraszają do współtworzenia programu wydarzenia i nadsyłania propozycji wystąpień w 9 obszarach tematycznych: Insighty i innowacje; Człowiek, społeczeństwo, rynek; Zintegrowane doświadczanie; Zrównoważenie i odpowiedzialność; Empowerment, aktywizm, zaangażowanie; Cywilizacja rozrywki; Media nowego świata; Strategie adaptacji; Gdzie jest prawda?
Za koncepcję merytoryczną Festiwalu odpowiada INBOARD – Rada Programowa w składzie:
Bartek Borowiec (Deloitte), Maciej Delebis (PBS), Ewa Derek (OLX Group), Magdalena Dobrowolska-Sagan (PLAY), Anna Forycka-Zawadka (Kompania Piwowarska), Marcin Hinz (Ipsos), Anna Karczmarczuk (Ipsos), Agnieszka Kwaśniewska (Saatchi&Saatchi), Michał Lutostański (Kantar/SGH), Łukasz Mazurkiewicz (ARC Rynek i Opinia), Katarzyna Piwowarczyk (IKEA), Michał Protasiuk (Google), Michał Zajdel (Kantar), Karolina Zajdel-Pawlak (ACNielsen Polska), Robert Zydel (Państwowe Muzeum Etnograficzne).
Organizatorami INSUMMIT są Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku. Strategia repozycjonowania oraz kreacja marki zostały opracowane przez ORA&Funksters, której powierzono również produkcję wydarzenia.