Koniec z lekarzami w reklamach. E-commercy nie radzą sobie z Omnibusem? (podcast)

Koniec z lekarzami w reklamach. E-commercy nie radzą sobie z Omnibusem? (podcast)
2023 r. wprowadził nowe przepisy i regulacje do branży digitalowej oraz reklamowej. Jak nowe ustawy i dyrektywy wpłyną na rynek reklamowy w Polsce?
O autorze
1 min czytania 2023-01-10

Koniec z lekarzami w reklamach

Wraz z 2023 r. nie będzie więcej lekarzy, farmaceutów czy innych osób wykonujących zawody medyczne w reklamach suplementów, leków itp. Miejscem akcji spotów nie będą mogły być też apteki, szpitale oraz inne placówki kojarzące się ze służbą zdrowia. To i inne przepisy, które weszły w życie – w zasadzie wykluczą odwoływanie się do autorytetów w reklamie wyrobów medycznych. Co się zmieni w branży reklamowej leków?

Omnibus kontra e-commercy i retail

W 2023 r. w życie weszła też dyrektywa Omnibus, która nakazuje retailom i e-commercom podawanie cen referencyjnych przecenionych produktów. Dzięki temu już teraz widzimy, jak sklepy podnosiły ceny tuż przed promocjami, aby produkt kosztował tyle samo co przed przeceną lub nawet więcej. Jak to wpłynie na retail i e-commerce w Polsce?

OLX i postanowienia noworoczne

OLX ruszyło z nową kampanią, wykorzystując tutaj kontekst postanowień noworocznych. „Zawodowe postanowienia noworoczne” to krótkie materiały, które prezentują stanowiska w zabawny sposób. Pracownicy szukają nowych wyzwań zawodowych wraz z OLX. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O tych tematach posłuchasz w najnowszym odcinku podcastu Marketing Przegadany.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się