…Theraflu Thermoscanner. Najwięcej zwycięskich kampanii zgłosiła agencja VML Poland, zdobywając tym samym tytuł Agencji Roku. Wyróżnienie Marketera Roku przyznano marce McDonald’s, zaś tytuł Człowieka Roku otrzymał Olgierd Cygan, Wiceprezes i Partnera Zarządzający Deloitte Digital Central Europe.
Jubileuszowa edycja od początku zapowiadała się sensacyjnie — reklamodawcy, agencje i domy mediowe zgłosili aż 226 kampanii, z których ostatecznie zakwalifikowano do konkursu 218. Idące z duchem czasu zmiany w regulaminie, nowe zasady oceny projektów, nowe kategorie konkursowe zostały przyjęte przez branżę z entuzjazmem.
Zobacz również
— MIXX Awards jest konkursem o ugruntowanej pozycji, podsumowującym osiągnięcia branży digitalowej z ostatniego roku. Jest także konkursem z 10-letnim stażem, dlatego zależało nam — jako organizatorowi — na odświeżeniu jego formuły i wprowadzenie zmian odzwierciedlających cyfrową ewolucję w sferze mediów, technologii i komunikacji — powiedział Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska. — Sądząc po przekraczającej nasze oczekiwania liczbie zgłoszeń, ich wysokiej jakości, zaangażowaniu zespołu jurorskiego oraz sygnałach docierających do nas z rynku, jestem przekonany, że nam się to udało.
Nowy był także skład Jury — pod przewodnictwem Bartosza Dobrzyńskiego, Dyrektora Marketingu sieci Play — podzielonego na cztery grupy eksperckie, oceniające kampanie pod względem strategii, efektywności, kreacji i wykorzystania mediów.
Wieloetapowe, intensywne i wypełnione merytorycznymi dyskusjami obrady Jury przyniosły rezultat w postaci nominacji aż 65 kampanii do brązowych, srebrnych i złotych statuetek MIXX 2016. 1 grudnia, podczas finałowej, wieczornej gali poznaliśmy wybieranych przez Jury zwycięzców w 15 konkursowych kategoriach oraz zdobywców 5 nagród za dokonania, wybieranych przez Kapitułę konkursu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
— Większość zespołu — również i ja — uczestniczyła w pracach Jury po raz pierwszy. Ogrom pracy związanej z selekcją i oceną zgłoszonych projektów był przytłaczający, ale ostateczny efekt — w postaci listy nominowanych kompanii — przyniósł chyba wszystkim ogromną satysfakcję i poczucie, że wybraliśmy najlepszych z najlepszych — ocenia Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group, przewodnicząca grupy eksperckiej Wykorzystanie Mediów .
Słuchaj podcastu NowyMarketing
— Poziom zgłoszeń był bardzo wysoki, ale wyrównany. Było to powodem wielu intensywnych dyskusji do ostatnich chwil obrad Jury. Kierując się prestiżem i wagą konkursu MIXX Awards zdecydowaliśmy, że na złote statuetki zasługują tylko kampanie wybitne. Kampanie, które nie tylko zdobyły najwyższe noty we wszystkich czterech kategoriach oceny, ale także wyznaczały dobre, nowe standardy dla całej branży. Myślę, że nam się to udało — kampanie Allegro, Alivii czy IKEA zdecydowanie takie są — podsumowuje Piotr Piętka, Prezes Publicis Media, Wiceprzewodniczący Jury.
Ze względu na brak zgłoszeń — zgodnie z regulaminem konkursu — nie powstały planowane kategorie: Email oraz Internet of Things. Nie przyznano nominacji w kategorii Use of Technology — mimo kilku naprawdę interesujących kampanii jury zdecydowało, że na tle prezentujących w tym roku wyjątkowo wysoki poziom zgłoszeń w innych kategoriach, w niezmiernie ważnym obszarze technologii oczekiwania były jeszcze większe.
Laureatami pięciu nagród specjalnych, przyznanych przez Kapitułę konkursu MIXX Awards 2016 za szczególne osiągnięcia w ciągu ostatniego roku są:
- Marketer Roku: Marka McDonald’s
- Agencja Roku: VML Poland
- Dom Mediowy Roku: Starcom
- Człowiek Roku: Olgierd Cygan
— Przyznanie Olgierdowi tytułu Człowieka Roku branży digital jest uhonorowaniem jego odwagi i wizjonerstwa, którymi wykazał się podejmując przed rokiem strategiczną decyzję o wprowadzeniu stworzonej przez siebie agencji Digital One w globalne struktury Deloitte, samemu zajmując stanowisko Wiceprezesa i Partnera Zarządzającego Deloitte Digital Central Europe —wyjaśnia Włodzimierz Schmidt.
Nagroda Specjalna — za osiągnięcia życiowe i istotny wkład w kształtowanie polskiej sceny digitalowej — została w tym roku przyznana Michałowi Kicińskiemu i Marcinowi Iwińskiemu, twórcom CD Projekt RED.
— Michał i Marcin stworzyli tutaj, w Polsce, firmę należącą do światowej ekstraklasy producentów gier. Dzięki nim „Wiedźmina” znają dziś miliony graczy – i nie tylko – na całym świecie. Ich ambicja i rozmach realizowanych projektów są natchnieniem dla całej digitalowej sceny — wybór Kapituły uzasadnia Robert Wielgo, Członek Zarządu IAB Polska.
— Jubileuszowa, niezwykle udana edycja MIXX Awards jest doskonałym podsumowaniem ostatniej dekady w polskiej branży digitalowej. Podkreślany przez jurorów wysoki, wyrównany poziom tegorocznych zgłoszeń konkursowych jest najlepszym dowodem na dojrzałość oraz wysoką efektywność rozwiązań i produkcji, które mamy do zaproponowania reklamodawcom i konsumentom. Jest to także bardzo dobra prognoza na kolejną dekadę. Mnogość dostępnych kanałów komunikacji, narzędzi i technologii to szansa na eksplorację nowych pokładów kreatywności i pomysłowości twórców — podsumowuje Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Galę MIXX Awards 2016 poprzedziła konferencja MIXX Conference 2016, którą zainaugurowała Natalia Hatalska omawiając najnowsze trendy w komunikacji online. Rafał Masny otworzył część dedykowaną działaniom komunikacyjnym z udziałem wpływowych postaci. Wystąpienie Barbary Stawarz było wstępem do części poświęconej marketingowi treści, zaś segment dedykowany angażowaniu społeczności poprzez działania marketingowe i reklamowe otworzył Krzysztof Winnik. Najważniejszymi elementami konferencji były jednak prezentacje case studies z najciekawszych projektów i kampanii z ostatniego roku, omawiane z perspektywy zarówno agencji czy domu mediowego, jak i z perspektywy klienta.
Więcej informacji o MIXX Awards & Conference 2016 można znaleźć na stronie internetowej wydarzenia.