Kontroluj czas spędzany w sieci. Rusza kampania „2h 51 minut”

Zgodnie z raportem Kantar TNS „Polska jest MOBI”, przeciętny czas spędzany przed ekranem smartfona to już niemal trzy godziny dziennie.
O autorze
1 min czytania 2017-12-08

Eksperci alarmują: uzależnienie od telefonów może skutkować nie tylko pogorszeniem wzroku, ale również nerwicą, depresją czy społecznymi upośledzeniami. Naprzeciw temu zjawisku wychodzi kampania społeczna „2h 51 minut”. Jej celem będzie zwrócenie uwagi na rosnący problem, a także wsparcie akcji zbierania funduszy na rozwój innowacyjnej aplikacji mobilnej…ograniczającej korzystanie z aplikacji mobilnych.

Fundacja „Bezpieczniej w Sieci” zainaugurowała kampanię społeczną pod nazwą „2h 51 minut”, aby uświadomić użytkownikom smartfonów, jak wiele czasu spędzają przed ekranem. Celem przedsięwzięcia jest zredukowanie aktywności związanych z telefonem do bezpiecznej dla zdrowia ilości, która nie tylko pomoże zachować dobre samopoczucie, ale również ocalić relacje interpersonalne. Autorzy kampanii pragną zaprezentować, jak skutecznie ograniczyć uzależniający nawyk surfowania w sieci, a odzyskany czas spożytkować w kreatywny i atrakcyjny sposób. Mowa o aplikacji Appless.

Świat online jest bardzo atrakcyjny zarówno dla dorosłych, jak i dzieci, dlatego tak trudno jest zrezygnować z możliwości, które oferuje. Jeśli jednak przyjąć, że przeciętny użytkownik spędza w sieci niemal 3 godziny dziennie, to po dodaniu szesnastu godzin przeznaczonych na sen i pracę lub szkołę, pozostaje naprawdę niewiele czasu na inne aktywności – przede wszystkim społeczne. Widzimy zatem ogromną potrzebę rozwoju nowoczesnych narzędzi, które pomogą przywrócić równowagę w relacjach międzyludzkich. – mówi Piotr Plak przedstawiciel „Fundacji Bezpieczniej w Sieci”.

Pogorszenie relacji rodzinnych i towarzyskich, straty ekonomiczne, problemy natury psychologicznej – to tylko część zagrożeń, które czyhają na fonoholików, czyli uzależnionych od smartfonów. Grupę ryzyka stanowią wszyscy użytkownicy. Kampania jest więc skierowana zarówno do nastolatków, jak i osób dorosłych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pomysłem na przekonanie ich do kontroli czasu spędzanego przed telefonem jest właśnie aplikacja Appless, która za pomocą codziennych wyzwań proponowanych jej użytkownikom, będzie motywować do stopniowego redukowania czasu poświęcanego urządzeniom mobilnym.

Aplikacja wciąż jest w fazie projektowania – z tego względu uruchomiono zbiórkę społeczną funduszy niezbędnych do wdrożenia rozwiązania w życie. Projekt można wesprzeć poprzez platformę crowdfundingową Kickstarter pod linkiem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się