TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kontrowersje wokół kampanii Calvina Kleina z modelką Bellą Hadid całującą się z wirtualną influencerką

Kontrowersje wokół kampanii Calvina Kleina z modelką Bellą Hadid całującą się z wirtualną influencerką
Najnowsza kampania marki Calvin Klein „I Speak My Truth in #MyCalvins” spotkała się z ogromną falą krytyki ze strony społeczności LGBT m.in. za tzw. queerbaiting, czyli celowe wykorzystywanie sympatii mniejszości seksualnych do zwiększenia oglądalności danej produkcji.
O autorze
1 min czytania 2019-05-21

W kampanii „I Speak My Truth in #MyCalvins” marki Calvin Klein wystąpiła znana amerykańska modelka Bella Hadid oraz wirtualna influencerka Lil Miquela. W pewnym momencie w reklamie pada zdanie „Życie polega na otwieraniu drzwi, tworzeniu nowych marzeń, o których nigdy nie wiedziałeś, że mogą istnieć” i tuż po tym prawdziwa modelka zaczyna całować się z tą wirtualną.

Kampania spotkała się z ogromną falą krytyki w mediach społecznościowych, głównie ze strony społeczności LGBT. Internauci zarzucili marce Calvin Klein m.in. to, że przy promocji związków jednopłciowych brand postawił na heteroseksualną modelkę i wirtualną influencerkę, zamiast wykorzystać osobę reprezentującą i kojarzącą się ze środowiskami LGBT.

Internauci zarzucili też marce tzw. queerbaiting, czyli celowe stosowanie pewnych zabiegów, sugestii, a nie bezpośredniego przedstawienia, by przyciągnąć społeczności LGBT, jednocześnie nie urażając pozostałych osób. Takie działanie najczęściej wykorzystywane jest do zwiększenia oglądalności i zainteresowania daną produkcją.

Marka Calvin Klein szybko odniosła się do zarzutów dotyczących swojej kampanii, publikując na Twitterze specjalne oświadczenie, w którym zaznaczono, że reklama miała na celu „rzucić wyzwanie konwencjonalnym normom i stereotypom w reklamie”. Brand jednocześnie przeprosił za urażenie mniejszości seksualnych i wykorzystanie queerbaitingu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dom mody Gucci został oskarżony o obrazę uczuć religijnych przez nowojorską organizację Sikh Coalition – chodzi o sprzedaż turbanów, które dla wyznawców sikhizmu są świętym przedmiotem.

PS2

Kontrowersyjny spot oraz rasistowskie komentarze jednego z projektantów sprawiły, że marka D&G poważnie podpadła Chińczykom. Do tego stopnia, że produkty firmy są wycofywane z chińskich sklepów internetowych.

PS3

Magazyn i portal Dazed Beauty ogłosił, że mianował na stanowisko dyrektora artystycznego wirtualną influencerkę Lil Miquelę.