TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kontrowersje wokół spotu promującego Tarczę Antykryzysową, w którym wystąpiła fikcyjna restauracja

Kontrowersje wokół spotu promującego Tarczę Antykryzysową, w którym wystąpiła fikcyjna restauracja
PFR zaprezentowało nowy spot promujący Tarczę Antykryzysową. Wokół kampanii narodziło się sporo kontrowersji tuż po tym, jak na jaw wyszło, że w reklamie pokazano fikcyjną restaurację.
O autorze
1 min czytania 2021-03-03

Polski Fundusz Rozwoju pod koniec lutego br. zaprezentował nowy spot promujący Tarczę Antykryzysową. W wideo pokazano ujęcia restauracji, która rzekomo miała otrzymać pomoc od państwa w związku z wybuchem pandemii koronawirusa. W reklamie wypowiedział się również anonimowy restaurator, który chwali inicjatywę rządu, bo dzięki niej udało się mu przetrwać i zachować miejsca pracy.

Dokładna nazwa restauracji nie padła jednak ani razu w filmie. Blogerzy z popularnego, satyrycznego profilu Make Life Harder dotarli jednak do informacji, że spot kręcony był w  warszawskim lokalu Artbistro Stalowa 52. MLH postanowiło więc napisać do właścicieli restauracji z pytaniem, czy faktycznie otrzymała ona pomoc od państwa. Jak się okazało, niestety nie. 

Jak przyznała menedżerka lokalu, spot faktycznie był kręcony w restauracji Artbistro Stalowa 52, ale „nie dotyczy ich kompletnie. Nie występują tam nasi pracownicy, właściciele restauracji, nie mieliśmy żadnego wpływu na ich treść i przykro to pisać, są kompletną fikcją. My jedynie wynajęliśmy przestrzeń do reklamy agencji i nie wiedzieliśmy, do czego posłuży” – poinformowała menedżerka restauracji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wypowiedź menedżerki restauracji Artbistro Stalowa 52 postanowił skomentować Paweł Borys, szef Polskiego Funduszu Rozwoju – w poście na swoim twitterowym profilu podkreślił, że warszawski lokal otrzymał 843 tys. zł wsparcia z Tarczy Antykryzysowej. Sama Polska Fundacja Narodowa również opublikowała oświadczenie, w którym napisała, że scenariusz spotów był znany właścicielom restauracji i pomoc od państwa istotnie otrzymali. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się